Silná nevolnost po požití Extáze
MladyPar
Dobrý den,
s manželkou je nám 43 let a před 4 měsíci jsme poprvé společně vyzkoušeli extázi. Kromě počáteční nevolnosti (cca 30 minut) to byl pro oba moc příjemný partnerský zážitek.
Před měsícem jsme to zopakovali, ale s jinou látkou Blue Bliss pellets (80mg 5-MAPB, 20mg 2-FMA and 4mg 4-AcO-MET), což je podle popisu téměř to samé jako extáze (já celou tabletu, manželka něco málo přes půlku). Proběhlo to bez počáteční nevolnosti a účinky byly stejné jako při extázi. Asi po 4 hodinách začala mít manželka opakované návaly silného motání hlavy a nevolnosti. Cca po 4 opravdu hodně protrpených hodinách jsem ji zavolal záchranku (byla hyperventilovaná). Byla zjištěna hypokalémie. Dostala kapačku a pustili ji domů. Já jsem žádné potíže neměl. Naznali jsem, že to bylo trochou alkoholu (1x Frisco) a tím, že byla manželka na lačno.
Před dvěma dny jsme si opět vzali Blue Bliss pellets (já půl tablety a manželka 1/4 tablety). Asi po půlhodině, se manželce opět začala motat hlava a bylo jí velmi špatně (ale méně než minule). Tento stav trval náročné 4 hodiny. Tentokrát jsme neměli žádný alkohol a cca 15 minut před požitím jsme se najedli, ale jídlo se asi nestačilo strávit.
Poradili byste nám, proč na to manželka takto reaguje? Občas, když jde později na oběd, tak se jí udělá špatně (hlady) – má s tím celkem problém. Mohlo by to být tímto (že se látka hodně rychle vstřebá a účinek je příliš silný)?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
nejdříve se omlouvám za pozdější odpověď. Obtížné něco takto radit na dálku, bez znalosti zdravotního stavu ženy. Může to souviset s možnými zdravotními obtížemi, ať aktuálními nebo dlouhodobějšími, hormonální změnou, minerálním rozvratem, příp. nediagnostikovaná cukrovka. Jsou to však nápady dle Vašich informací. Nenapsal jste, zda se jí tyto obtíže stávají i jindy než jen po požití drog. Píšete pouze o těch epizodách s drogami a to pak může zdravotní problémy zintenzivnit. Doporučila bych proto manželce nic nepodcenit a nechat se vyšetřit praktickým lékařem včetně odběrů krve, aby se předešlo pozdějším zdravotním komplikacím. Pokud mohu doporučit tak bych si partnerské chvíle zpříjemnila něčím bezpečnějším nebo bych si minimálně po nějaký čas odpustila tyto zážitky s drogami. Předpokládám však, že manželka asi tuto zkušenost nechce opakovat.
Držím palce, ať je vše v pořádku.
HS