Kam se obrátit
Tony
Je mi 62 let. Jsem závislý na tramalu. Beru asi 8 tablet 150mg denně. Chtěl bych přestat. Kam se mám konkrétně obrátit. Jsem z Prahy. Děkuji za pomoc.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Tony,
ideální je obrátit se na svého praktického lékaře, se vším se mu svěřit a probrat s ním možnosti. Existuje možnost domácího detoxu, pokud se na ni cítíte a lékař by vám ji doporučil, je možné postupně snižovat léky a být doma. Takový postup bývá pomalejší, náročnější na pevnou vůli. A samosebou je možností jen v tom připadě, pokud ji lékař doporučí na základě zvážení dalších okolností ... včetně vhodnosti podmínek, jaké byste doma měl, ale třeba i vašeho zdravotního stavu.
Pokud byste s lékařem dospěli k závěru, že je třeba nastoupit pobytový detox, pak by bylo dobré, aby vás lékař vybavil zprávou, kde bude vše podstatné, co se týče vašeho zdravotního stavu a užívané medikace. Pak je možné si i samostatně domluvit pobyt na detoxu ... v Praze jde zpravidla o detox u Apolináře (info k vyřízení a nástupu zde) nebo detox v Bohnicích (informace zde). Ten by trval odhadem kolem dvou týdnů, po které byste byl v pracovní neschopnosti. Po léčbě je dobré mít naplánovanou návaznou péči. Je jasné, že jste měl nejspíš k užívání Tramalu nějaký důvod. Ten se může v plné síle s vysazením vrátit (ať už jde o úzkosti nebo bolesti, nebo cokoli jiného), a proto je dobré mít zajištěnou podporu i po vysazení.
Domluvu nástupu na detox neodkládejte, termíny jsou i několik týdnů.
Pokud se rozhodnete zkoušet domácí detox bez lékaře, nebo byste raději konzultoval s někým jiným, než svým praktickým lékařem,  můžete se obrátit na kteroukoli adiktologickou ambulanci v Praze (případně AT ambulanci), kontakty najdete zde.
S pozdravem a přáním pevné vůle,
Gabriela Minařík.