Neurol a těhotenství
Mimi
Dobrý den,beru asi už 2 roky neurol 1mg 4xdenne, sháním si ho sama psychiatr o tom neví..jenže zjistila jsem že jsem na začátku těhotenství..mimi bych chtěla ale bez neurolu to nedám.. je lepší jít na potrat nebo je možnost že by se mimi narodilo zdravé? Je to akutní tak poprosím o rychlou odpověď děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Mimi,
Váš dotaz byl do poradny zadán dvakrát. Vkládám svoji původní odpověď tedy raději i sem:
Dobrý den, Mimi,
moc díky za Váš dotaz. Je moc fajn, že přemýšlíte o tom, jak se zodpovědně postavit ke svému těhotenství. Pravděpodobně Vás ale zklamu, jednoznačnou odpověď na Vaši otázku nemám a ani bych si na ni netroufala. Můžu Vám zde napsat pouze některá fakta a doporučení, rozhodnutí je ale stále na Vás.
Jak zřejmě sama tušíte, neurol opravdu není vhodnou mediakcí v průběhu těhotenství, viz. příbalový leták:
Přípravek se nesmí užívat v první třetině těhotenství a obvykle se nepodává ani ve druhé a třetí třetině těhotenství. Informujte proto svého lékaře ihned o případném těhotenství, aby mohl rozhodnout o dalším podávání tohoto přípravku.O použití přípravku NEUROL 0,5 v průběhu těhotenství lze uvažovat, jsou-li přísně dodržovány léčebné indikace a také dávkování.
Lék může mít opravdu vliv na vývoj plodu v 1.trimestru. Neznamená to však, že se 100% jistotou dojde k jeho poškození! Zvyšuje se však možná pravděpodobnost. Ošetřující gynekolog by tak měl o této možnosti zvýšeného rizika také vědět, existují vyšetření, která lze v tomto případě provést, aby došlo k odhlalení případných problémů ve vývoji.
Píšete, že byste o narození dítěte stála, ale bez medikace byste situaci nezvládla. V tom případě bych Vám doporučila co nejdříve vyhledat nejbližší adiktologickou ambulanci. V ambulancích jsou součástí týmu psychiatři, kteří se orientují v oblasti zneužívání návykových látek včetně léků a mohli by s Vámi probrat, jaká je Vaše situace, jaké potíže užíváním neurolu tlumíte a také by s Vámi mohli plánovat případný přechod na jinou, bezpečnější medikaci, která by byla v těhotenství vhodnější. Nemusíte se obávat divných pohledů, nepochopení apod., jde o odborníky, kteří se s podobnými problémy potkávají každý den a jsou tu od toho, aby je pomohli vyřešit.
Nejbližší adiktologickou ambulanci můžete vyhledat v mapě pomoci zde: www.drogy-info.cz.
Nebo nám napište nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodnou službu vyhledat.
Přeji jen vše dobré a držím palce!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná