Psychóza z marihuany
Martina
Dobrý den, syn uzival cca 3/4 roku marihuanu. Nyni 6 týdnů abstinuje. Má akw silne bolesti hlavy, žaludku a zvrací. Není schooen v noci spát. Prosím o radu, co máme dělat? Děkuji moc

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Martino,
nejčastějšími příznaky po vysazení jsou špatné usínání a spaní, nervozita, chutě, výbušnost, někdy se vrací úzkosti, deprese, nespolečenskost, nechuť k jídlu, pocit, že nic nemá smysl, lidem se nedaří být nad věcí. Někdo trpí i menšími bolestmi hlavy, může mít i zvýšenou teplotu, mohou se objevit bolesti, které marihuana svým účinkem potlačuje.Popisujete velké bolesti hlavy a zvracení, které rozhodně nepatří k častým potížím. Vnímání nepohody a její míry je individuální a tak jen velmi těžko takto na dálku soudit. Nechci podceňovat situaci s marihuanou a jejím vysazením.
Vnímám to tak, že jste v situaci, která je náročná, a bylo by škoda vás nepodpořit a nenabídnout veškerou možnou pomoc. Doporučila bych si domluvit termín u psychiatra nebo v adiktologické ambulanci. Můžete se obracet na tyto zařízení a prokonzultovat s nimi celou situaci a stav syna.Většinou je potřeba se na konzultace předem telefonicky objednat, jsou bezplatné a k ničemu Vás nezavazují.
Ambulantní program, Remedis Bratislavská 41, BrnoTel.: 720 071 462
Ambulance je určena dospělým uživatelům návykových látek (včetně alkoholu a tabáku) i patologickým hráčům. Cílem je i spolupráce s osobami blízkými a se sítí dalších specializovaných služeb (adiktologických, zdravotních i sociálních).
Bc. et Bc. David Věchet
www: http://www.remedis.cz/
Ambulantní program RENADI o.p.s. Bratislavská 2, 3. patro, BrnoTel.: 539 011 302, 721 911 633
mapování a diagnostika závislosti a léčba; specializace na závislosti na hazardních hrách, návykových lécích a alkoholu; služba je určena i rodinným příslušníkům
www: http://www.renadi.cz/
Poradenské centrum, Společnost Podané ruce o.p.s.
Hilleho 5, Brno,Tel.: 773 770 885
Poradenské centrum v Brně nabízí komplexní pomoc a poradenství lidem, kteří se dostali do problémů v souvislosti s užíváním nelegálních drog a mají zájem na jejich řešení; poradenství i pro osoby blízké těchto lidí.
Mgr. Alžběta Stromšíková
www: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/poradenske-centrum-v-brne/
Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti, odloučené pracoviště PPP, Ambulantní program
Sládkova 45, Brno Tel.: 548526802
primární a sekundární prevence, poradenství, telefonická krizová intervencePhDr. Lenka Skácelová
www: http://www.poradenskecentrum.cz
V neposlední řadě je to tak, že takto na dálku skutečně nemohu vyloučit možný souběh s jiným onemocněním. Takže pokud by byly zdravotní problémy neúnosné ( přetrvávající zvracení a bolesti hlavy), vyhledejte ihned lékařskou pomoc.
Držím palce, ať vše dobře dopadne.
HS