Alkohol a amfetamin
Jan Nováček
Dobrý den,
chci se zeptat na kombinaci alkoholu a amfetaminu. Je možné, aby u 20-leté ženy (váha 50 kg), která vypila během 8 hodin 8-9 dcl vína a s poslední sklenkou nevědomě požila amfetamin (nevím v jaké podobě, byl zjištěn z toxikologie), byla zajištěna hodnota alkoholu v krvi 2,5 promile? Může užití amfetaminu samo o sobě způsobit zvýšení alkoholu v krvi?
Předem moc děkuji za odpověď.
S pozdravem
Jan xxxxxxx

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jane,
děkujeme za dotaz a raději jsem si ověřila odpověď přes Toxikologické středisko ve VFN Praha. Bylo mi sděleno, že hodnota alkoholu v krvi-  při ohledu na váhu ženy a předpokládaném obsahu alkoholu ve víně 12%- odpovídá naměřené hodnotě. Samotné užití metamfetaminu (amfetamin je u nás vzácný) neovlivní koncentraci alkoholu v krvi, ovšem výrazně ovlivní jeho účinky. Alkohol může zesílit, prodloužit nebo naopak oslabit účinky pervitinu a naopak. Většinou se jedná o zesílení pocitů euforie, uvolněnému jednání bez kontroly, snížení tlumivého efektu alkoholu. Obě látky jsou navíc neurotoxické tzn. negativně ovlivňují nervový systém.
Snad je má odpověď dostačující, ale pokud byste potřeboval doplnit další informace, ozvěte se.
Za Drogovou poradnu
HS