Nezletilý a drogy
Alois
Dobrý den, jak prosím postupovat, když dítě (15-17let) užívá drogy?
Dítě chodilo se zákonným zástupcem do specialni poradny, ale nepomáhá to, spíše se zhoršuje (krádeže, tvrdší drogy, lhaní, stýkání se s distributorem..).
Kam v ČR se dá dát dítě na léčbu?
Co pro dítě můžeme ještě udělat?

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
Váš dotaz je velmi široký. Zákonný zástupce by měl mít dohodu s dítětem o pravidlech - docházka do školy či zaměstnání, pomoc v domácnosti a návrat domů. Mělo by být jasné, co se stane, když dítě svou část dohody neplní - zda nástup na detox či léčba. Stejně tak, když svou část plní, jaké má bonusy (kapesné, tel. tarif, data na internet, apod...)
Z Vašeho dotazu není jasné, zda krádeže jsou v hledáčku policie či nikoliv. Pokud ano, nejspíše dítě dostane dohled kurátora OSPOD, který by měl zákonným zástupcům pomoci v této nelehké situaci a směřovat dítě k nápravě. Popřípadě se tam mohou zákonní zástupci obrátit sami o pomoc.
Jinak na www.drogy-info.cz naleznete informace o léčebných zařízeních.
Jsou 3 samostatné psychiatrické nemocnice pro děti a dorost - Opařany, Louny a Nová Bíteš.
Na dětských psychiatrických odděleních v léčebnách pro dospělé - PN Dobřany, PN Praha Bohnice, PN Havlíčkův Brod, PN Kroměříž, PL Štemberk a PN Opava.
Za Poradnu, Dana Pěčová