Společník
Trebin
Dobrý den, prosím o radu. Mám společníka ve firmě. Je závislý na alkoholu, tím jsem si celkem jist. To je most k dalšímu nešvaru a tím myslím drogy. Také mi právě sebral peníze z firemního účtu a prohrál je v kasínu. Je to kamarád a firmu jsme založili spolu. Opravdu už si nevím rady. Už roky se snažím o řešení jeho problémů. Snažil jsem se pomoct, pochopit, naopak být nekompromisní až nepřátelský, atd.. myslím že opravdu vše... teď se rozhoduji, zda odejít a přijít o mé živobytí, nebo stále se obávat, co kde zatají(ukradne) a výsledek by mohl být stejný.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
kamarád, se kterým jste firmu zakládal ,,není" ten, který Vám krade firemní peníze. Nejsem si jistá, zda mu pomůžete při řešení jeho problémů, když on sám nejspíš problémy nevidí.
Je docela dobré závislého zatížit odpovědností za to, co dělá. Mluvte s ním o tom, že může dál pokračovat v tom, co dělá a vy oznámíte krádež peněz ve firmě nebo se začne léčit.
On rozhodne, co bude dál.
Bylo by dobré, abyste dodržel podmínky, které nastavíte. Zdá se, že už nemáte kam ustupovat.
Možná bych Vám doporučila navštívit adiktologické zařízení, kde pracují s rodinami a blízkými uživatelů, kde můžete získat informace, podporu a směrování ve Vaší nelehké situaci.
Posílám kontakt na Poradnu pro rodinu SANANIM v Praze, tel 739 268 527, 284 824 234, kde se můžete objednat na konzultaci https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/ (pracují i s dalšími blízkými osobami).
Nebo na www.drogy-info.cz najdete podle místa bydliště dostupnou pomoc.
Za Poradnu, Dana Pěčová