Syn má problém s marihanou
Zuzka
Syn bere už asi 10 let marihuanu.Nemůže sehnat práci v ČR. Proto že má zhoršene vnímání a chování. Prý jedinou práci mu poskytují v Řecku. My vůbec jako rodiče nevíme kde ta prace v cizině je. Neda se s nim o tom bavit protoze nám hrubé nadává. Marihuany mu prý přináší radost a štěstí. Je mu 30 let.Myslíme si že už má psychicky nemocný vnímání.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz. Z toho, co popisujete, není situace pro Vaši rodinu jednoduchá. Obávám se, že neexistuje žádný způsob, jak někoho přinutit k tomu, aby se šel léčit. Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná závislá osoba dostatečně motivována a je ochotna a schopna spolupracovat. Pokud Váš syn prozatím v této fázi není, neznamená to, že nebude nikdy. I uživatelé drog mají různé procesy a prochází různými etapami. Mnozí během svého užívání dojdou zcela přirozeně k tomu, že život s drogou zase až tak ideální není, jako se zprvu mohlo zdát.
Pokud by se syn nacházel ve dekompenzovaném psychickém stavu, kdyby se choval nebezpečně pro sebe nebo okolí pod vlivem drogy nebo paranoidně halucinatorním stavu, tak je možné nechat ho nedobrovolně hospitalizovat v nemocnici. Je to však krajní situace, do které se asi nikdo z vás nechce dostat a samotné motivovanosti k léčbě to moc nepomůže.
V tuto chvíli Vám doporučuji obrátit se  na zařízení poskytující poradenství pro rodinné příslušníky a probrat celou situaci osobně. Můžete tam zajít sama nebo s někým z rodiny, včetně syna, pokud o to bude stát. Kolegové Vám pomohou se v celé situaci zorientovat a můžete s nimi probrat, jak budete dále postupovat a naplánovat jednotlivé kroky. Nejenom, že si doplníte informace, poradíte se, jak se synem vhodně komunikovat, tím ho třeba lépe motivovat ke změně. Také se dozvíte o možnostech, které by případně mohl využít. Získáte tím i určitý druh podpory, což si v takto nelehkých situacích jistě každý rodič zaslouží.
Můžete se obracet na ambulantní program pod organizací Laxus z. ú.Jana Palacha 1552, Pardubice,
Tel.: 734 316 540
www: http://www.laxus.cz
Doporučuji si na uvedené číslo nejdříve zavolat a objednat se. Služby jsou poskytované bezplatně.
Za Drogovou poradnu
HS