Marihuana v moči
Nika
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat co mám dělat když jdu zejtra na prohlídku k doktorce a mám marihuanu v moči. Jestli jako to tam kontrolovat hodně či ne? Bohužel teď jsem se hodně setkávala s marihuanou. Hezký zbytek dne, N.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Niko,
včera jste nám poslala dotaz, že jdete dnes k lékaři. Nyní je večer a tak předpokládám, že už máte návštěvu u lékaře za sebou. Je to tak?
Z dotazu není zřejmé, z jakého důvodu jste k lékaři šla, ani jsem nepochopila, jestli jste plnoletá, případně z jakého důvodu se obáváte, že by vás mohl někdo testovat na drogy? Běžně se testy na drogy na prohlídce nedělají. Výjimkou jsou například testy, které jsou na přání rodičů u nezletilých. Nebo testy prováděné namátkově nebo i záměrně v zaměstnání, při podezření na užití v pracovní době a na práci pod vlivem drog. Existují testy screeningové, které lze udělat během pár minut například z moči, ty však pokud jde o marihuanu, mohou reagovat i řadu dní od užití a neřeknou testujícímu nic přesného o tom, kdy jste užila. Dále pak existují testy laboratorní (často se provádí z moči nebo krve), které jsou schopné přesněji určit co vše jste užila, odhadnout i dobu a množství.
Budu ráda, když se ozvete a řeknete podrobněji, o co vlastně šlo, a hlavně, jak to dopadlo.
Zdraví,
Gabriela Minařík.