Deprese,úzkost,myšlenky na sebevraždu
Xxxx
Dobrý den,objevily se u mě tyto příznaky po užití pervitinu
Souvisí to s tím? Máme v rodině psychické problémy.. Bratr mé matky spáchal sebevraždu a matka se kdysi předávkovala. Prarodiče byli alkoholici. Mám poruchu osobnosti a taky jsem se kdysi chtěla zabít. Teď se mi ty myšlenky vrátily. Je to z nevyspání nebo mi přeskočilo....

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Pervitin znatelně ovlivňuje motoriku, ale i psychické funkce. Psychické příznaky užití: halucinace, strach, neklid, vztahovačnost, deprese, sebevražedné tendence, podezíravost, chorobná žárlivost. Psychotické stavy podobné schizofrenii, stavy zmatenosti. Objevují se poruchy paměti a neschopnost koncentrace. Pervitin uvolňuje v těle zásoby energie a zvyšuje výkonnost celého organismu. Po odeznění účinku, kdy je organismus vyčerpaný, se dostavuje fáze deprese s hlubokými pocity vyčerpání a celkovou skleslostí tzv.dojezd.
To může být i Váš případ. Pokud tyto potíže přetrvávají nadále, může se to promítnout do Vašich psychických obtíží. Vzhledem k rodinné zátěži a Vaší diagnóze bych apelovala na opatrnost a vyhybání se užívání nejen pervitinu, ale i ostatních drog včetně alkoholu. Nepodceňovala bych tuto zkušenost. Je tam vyšší pravděpodobnost rozvoje psychických obtíží s chronickým průběhem. Máte možnost s nějakým odborníkem konzultovat Váš stav? Určitě by bylo dobré mít jistotu v odborném provázení a pomoci a hledání podpůrných aktivit v životě. Pokud byste měla zájem o zprostředkování nějaké pomoci, napište místo bydliště a rádi Vám poskytneme odkaz.
Přeju, ať je Vám lépe a buďtě na sebe opatrná.
HS