Quetiapin
Michal
Dobrý den chtěl bych se zeptat na účinky quetiapinu.Je to lék na uklidnění. Příbuzný mi ho doporučil na problémy se spaním. Pokud mi jedna tableta způsobila ospalost,kolik tablet mám užít abych usnul? Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
děkujeme za dotaz. Quetiapin je prvotně antipsychotikum, které se používá k léčbě akutních a chronických psychóz včetně schizofrenie. Funguje jako stabilizátor nálad, který má anxiolytický účinek a snižuje impulzitivitu. Má tlumivý účinek a tedy ovlivňuje i spánek.
Pokud máte problémy se spánkem, volila bych raději buď preparáty volně dostupné v lékárně, které obsahují melatonin- hormon, který ovlivňuje kvalitu spánku příp.meduňkový čaj. Nebo bych obtíže se spánkem konzultovala s lékařem, který Vám doporučí vhodnou medikaci. Můžete se tak vyhnout nežádoucím vedlejším účinkům, které by Vám mohl Quetiapin způsobit.
Chápu, že se snažíte vyřešit své obtíže, jak se dá, ale buďte k sobě ohleduplný.
Za Drogovou poradnu
HS