Rada ohledně Pervitinu
Milan xxxxxxx
Dobrý den,
Mám prosbu,potřeboval bych od vás poradit, budete moc hodní
Je mi 28 let , cirka před pár lety, když mi bylo 18-25 let, bral jsem pervitin ve větších i menších dávkách nosem , pravidelně i s delšími pauzami ( 5 měsícu pauza a pak zase nějaké dávky apod.) přijde mi že jsem furt unavený a bez nálady i po několika letech abstinence , bývám často nemocný a abčas mám problém s rovnováhou a lehkým třasem , mlžete mi poradit co by mi pomohlo zvýšit imnunitu a tělesnou stabilitu ( jaké látky, doplnky stravy apod.)
Jinak už sportuji a jsem uplně v pohodě , ale cítím na sobě ty následky ( celková tělesná stabilita , nemoci) dá se to nějak napravit ?? díky moc přeji hezký den

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Milane,
děkujeme za dotaz a je skvělé, že se Vám daří abstinovat a že jste aktivní v péči o sebe.
Jak píšete již pár let abstinujete. Nevím, zda zdravotní komplikace souvisí s Vaším užíváním. Je potřeba se na problém kouknout komplexněji. Respektivě bylo by fajn si uvědomit dle Vaší zdravotní anamnézy ( možná i závažnějších onemocnění vyskytující se v rodině), jak jste na tom byl před obdobím braní. Zda už se vyskytovaly nějaké dlouhodobější obtíže pro které jste se už léčil. To pak by mohlo užívání drog samozřejmě zhoršit. Nemuselo se to však ukázat v průběhu užívání, kde příznaky mohly být potlačeny efektem drogy. Mohou to být také obtíže, které souvisí i s aktuální situací, kdy se psychická zátěž může projevit somatickými příznaky. Nevylučuji, že některé obtíže např. snížení imunity, mohlo být důsledkem užívání drog.
Doporučila bych Vám zajít si na preventivní prohlídku, kde by Vám mohli udělat komplexní vyšetření s ohledem na sdělení lékaři o Vašich obtížích- problém s rovnováhou, třes apod. Tím nic nezkazíte a naopak můžete předejít některým obtížím.
Určitě sobě prospíváte fyzickou aktivitou, pravidelným režimem s dostatkem spánku, vyvážené stravy, dostatkem tekutin, vyhýbání se užívání drog, alkoholu či cigaret. Co se týká vitamínových doplňku na svalové třesy, křeče určitě pomáhá Magne B6; s imunitou C, D, rybí olej. Vitamíny můžete získat i přímo pestrou stravou- zelenina, ryby, mléčné výrobky, ořechy, luštěniny. V lékárně by Vám jistě doporučili komplexní vitamínový preparát.
Buďte trpělivý, jste na dobré cestě. Pokračujte v aktivitách, které Vás baví, tím přispíváte k psychosomatické rovnováze sebe.
Přeji, ať se Vám vše daří.
HS