Kratom
Tom
Dobrý den, je mi 18 let a posledních 5 měsíců jsem bral kratom, bral jsem ho každý den jako uklidňující stimulant a nějaký typ euforie, aby mi škola utíkala rychleji. Později ale jsem začal zvyšovat dávky na 2x ale i někdy 3x za den. Uklidnovalo mě to a pomáhalo při učení a zkouškách. Před pár týdny jsem přemýšlel a zjistil jsem že to asi není zdravé být na něčem závislý, ale i tak jsem pokračoval dál a dál až pred 3 dny jsem přestal úplně a nepociťuji žádnou chuť k tomu si ho zase dát ani tak, ale mám strach z abstinenčních příznaky, které mam a to; zimnice, pocit horecky, nespavost a snizena chuť k jídlu. Proto se na Vas obracím z dotazem jak dlouho trvaji abstinencni priznaky a pokud možno nějaké rady, jak se s nimi vyrovnat? Děkuji Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
děkujeme za dotaz a omlouvám se s čekáním na odpověď. Nevím v jaké fázi nyní jste? Zda už jste překonal abstinenční příznaky nebo nadále některé přetrvávají. Při přetrvávání abstinenčních příznaků bych Vám doporučovala dodržování pravidelného režimu, pít hodně vody, dopřát si dostatek spánku a klidnějších volnočasových aktivit, které Vám pomůžou na svůj stav tolik nemyslet. S lékovými produkty bych Vám doporučila spíše vitamíny ( Magne B6, zinek), na nespavost je možné pít meduňkový čaj nebo přípravky s melatoninen. Vše je k dostání bez předpisu, volně prodejné v lékárně. Můžete užít i Paralen na horečnaté stavy, ale zase v doporučované denní dávce. Určitě se vyhněte řešení dalšími léky se závislostním potenciálem nebo alkoholem. Stavy průběžně odezní během několika dní až týdnů- individuální záležitost i dle dávky, doby a intenzity braní.
Kdyby přetrvávaly nějaké obtíže (především související s psychikou) můžete se obrátit i na odbornou adiktologickou pomoc ve svém okolí. Může Vám  to pomoci především v období po vysazení látky, kdy spolu můžete hledat pro Vás ty správné strategie zvládání chutí, a podpoří Vás ke zdravější sebepéči. Pokud nám napíšete odkud jste, můžeme se Vám dát kontakt na příslušné zařízení. Případně se pokusíme i na Váš dotaz odpovědět zde.
Držím palce ve Vašem rozhodnutí, ať se vše zadaří.
HS