Marihuana + alkohol
Anonym
Dobry den, neuzivam marihuanu pravidelne, no niekedy ked som na party a niekto s kamosov ma ponukne, dam si “zo srandy” ked som dost opity.
Otazkou je co sa to so mnou deje, vo vseobecnosti ked to clovek prepali tak bud je ospaly, malatny atd.
Mam opacne ucinky a nikdy som sa s tym nestretol u nikoho co poznam.
Funguje to u mna ako extremny stimulant- to znamena ze opitost sa znizuje, prichadza hrozna euforia a neviem sa kontrolovat, neviem co skor, idem sa zblaznit a pokial sedim a nehybem tak idu na mna depresie. Viem ze THC ma psychosktivne latky atd, zaujima ma to hlavne po chemickej stranke ako je to vobec mozne to mat tak silny opacny efekt.
V podstate je to ako hodenie mincov, som velmi neprijemny, neviem co hovorim, za polhodinu som moc mily, mam v hlave salat a stale sa mi mixuje stav opitosti a hrozneho uvolnenia.
Velmi tazko sa to opisuje textom ale kamosi mi hovoria ze vyzeram ako na tvrdych drogach.
Najhorsie je potom rano, 2 dni mam depresie, a velmi vela veci si nepamatam.
Samozrejme som si uvedomil ze tato kombinacia nie je pre mna a budem sa snazit tomu vyvarovat a doprajem si radsej len sklenku dobreho rumu
V minulosti som zo zvedavosti vyskusal Extazu a pod. nikdy som ani po takychto latkach nezazil “dojazd” ci depresivne nalady, bol som si isty co robim slobodne, party skoncila a nikdy som sa hlavou nevracal do zazitku a v podstate ma ani tieto latky nezaujimaju, nelakaju, nepotrebujem ich k zivotu. Tym chcem povedat ze aj tvrde drogy su pre moje telo slabym stimulantom oproti kombinacii THC s alkoholom.
Viete mi prosim nejak pomoct sa dozvediet , preco mi tato kombinacia robi silnejsie stavy ako nejaka extaza, atd?
Velmi ma to zaujima, pretoze som clovek ktory je mierumilovny, nemam ziadne zle vztahy v partii, rodine atd. V praci sa mi dari a som zabezpeceny, to znamena ze zijem v niecom ako v zdravej “harmonii” , ci “rovnovahe”. Tym chcem povedat ze nemam pocit ziadnej kompenzacie pre seba tym ze si dam “nevinne brcko” ked som s prijemnymi ludmi a bavim sa na party.
Dakujem vopred za odpoved.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Anonyme,
výzkumy ukazují, že užívat marihunu po požití alkoholu má za následek někdy i dvojnásobné hladiny THC v krvi než u lidí, kteří alkohol neužili. Chci tím říct, že to, co popisujete, není nic neobvyklého. V zahraničí se hovoří o efektu crossfade, nebo crossfade high. V češtině jsem našla laická vysvětlění zde a zde. V mladším věku lidé takto užívají celkem běžně, zkušenější uživatelé však zpravidla marihuanu s alkoholem nekombinují. Zde najdete pár odkazů, které by vám mohly mechanismus účinku objasnit více.
Národní zdravotnický informační porál uvádí:
Kombinace alkoholu s marihuanou
Kombinace těchto návykových látek může být rizikovější, než užívání obou látek samostatně a může vést k různým nepředvídatelným reakcím a nepříjemným tělesným stavům. Konzumace marihuany společně s alkoholem zvyšuje hladinu THC, čímž dochází k umocnění efektu konopné látky. U disponovaných jedinců může kombinace těchto látek zvýšit riziko projevu úzkosti nebo psychotických příznaků. Zvláště nebezpečná může být situace v případě vážné intoxikace alkoholem. Marihuana totiž potlačuje dávivý efekt a existuje zde riziko vdechnutí zvratků a zadušení se.
Významným nebezpečím je také riziko dopravních nehod. Bylo zjištěno, že současné užití těchto látek zvyšuje pravděpodobnost řízení pod vlivem až třikrát. Kromě účinku alkoholu navíc užití marihuany ovlivňuje soustředění a schopnost adekvátní reakce v dopravních situacích.*
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.