pomoooc
sxxxxxx
Dobrý den,
hledám pomoc pro mé rodiče a pro mého bratra, kteří se spolu strašně trápí, mému bratrovi je 45let a od rozchodu s bývalou přítelkyní žije s mými rodiči, Je závislý na pervitinu a je agresivní, nechodí do práce, je 4 měsíce na neschopence, chodí k psychiatričce a má invalidní důchod kvůli obscesní poruše, dříve drogu brával víkendově, ale poslední dobou mně připadá, že v tom litá skoro každý den, rodičům nepřispívá a s léčbou se jen vymlouvá, oddaluje kontroly, má na telefonickou podporu terapeutku, ale to nikam nevede, má dokonce svůj vlastní byt, který dostal od rodičů, ale nechtěj ho tam pustit, protože se bojí, že jej zpustoší a že se tam předávkuje, nikdo mu už nevěří, vždy selhal, největší problémem je ,že je řidič s povolání a udává, že když podstoupí léčbu, tak přijde o všechny řidičáky a to by pro něj znamenalo úplný konec, Tímto nám vyhrožuje, zničili bychom ho prý úplně. Je možná léčba anonymně, bez téhle hrozby? Tato situace je již neúnosná, prosím poraďte. Děkuji bratr J.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
chápu Vaše obavy o rodiče. Jenže, pokud bratrovi nenastaví podmínky společného soužití (přispívání na domácnost, pomoc v domácnosti, slušné chování) a nebudou je vymáhat, nic se nezmění. Bratr, má veškeré podmínky pro to, aby si užíval svůj život bez toho, aby za něj byl odpovědný.
V jeho letech by již měl stát na vlastních nohou.
Jeho argumenty, že přijde o ŘP nemusí být oprávněné. Pokud do léčby nastoupí a řádně ji ukončí, tak by o ŘP nemusel přijít. Myslím si, že jako řidič z povolání podstupuje testy na návykové látky, takže mu hrozí odebrání ŘP zaměstnavatelem. Když způsobí dopravní nehodu pod vlivem návykové látky, navíc trestní stíhání.
Pokud by se chtěl léčit anonymně, musel by vybírat ze soukromých zařízení, kde si léčbu musí zaplatit.
Doporučila bych rodičům návštěvu odborného zařízení, které pomáhá blízkým osobám uživatelů návykových látek. Pro Prahu a okolí Vám mohu doporučit Poradnu pro rodinu SANANIM, tel.284 824 234 nebo 739 268 527 - https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ppr/
Mimo Prahu najdete na www.dogy-info.cz podle místa bydliště dostupnou pomoc v adiktologické ambulanci.
Za Poradnu, Dana Pěčová