nemoci ze skleněnky
vitek
Dobrý den, chci se zeptat byl jsem nedavno v klubu na diskotece a opil jsem se a pak mi nekdo nabizel pervitin ve sklenence a ja hloupy opilec jsem to zkusil i kdyz bych normalne to nikdy nevyzkousel, mam extremni strach ze jsem mohl neco chytit od fetaka ze skleneny napr. zloutenku C mam obrovsky strach jestli je to mozne ze jsem neco chytil, nejsem zadny uzivatel drog a nemam s tim ani zadne zkusenosti a nemam to ani v planu nekdy priste, prosim chci zazadat o radu co mam delat, byl jsem tak opily ze jsem ani nevedel co delam, ani na akce nebo do klubu vubec nechodim nebavi me to, donutila me tam kamoska jit a uz nikdy nechci. dekuji moc

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Vítku,
pravděpodobnost, že jste se nakazil žloutenkou typu C užitím pervitinu ze stejné skleněnky, je mizivá. Pro svůj vlastní klid se pochopitelně můžete nechat otestovat. Ideálně několikrát, a to v rozpětí několika měsíců, až půl roku. Žloutenka typu C se přenáší hlavně kontaktem s krví, nikoli kontaktem se slinami.
Minulý rok u nás výrazně vzrostl záchyt posivitiních případů nákazou HIV, zodpovědné chování je tedy zcela na místě, a to zejména pak v oblasti sexuálního styku.
S pozdravem a přáním, aby bylo vše v pořádku,
Gabriela Minařík.