Závislost na kratomu
Klára
Dobrý den, jsem každodenní uživatel kratomu, poslední 2 roky jej užívám každý den. Denně spotřebuji cca 25-35g. Velmi mě tahle závislost trápí protože bych si přála založit rodinu ale to jedině v případě že se téhle závislosti zbavím. Momentálně 2 dny abstinuji ale mám nesnesitelné bolesti svalů, kloubů, moje tělo je težké, teče mi z nosu a slzí mi oči, špatně se mi dýchá, mimo to to má vliv i na můj psychický stav, nemohu spát, mám úzkostlivé a depresivní stavy, jsem podrážděná a nejsem schopna normálně fungovat, dnes odpoledne jsem při chůzi do schodů omdlela. Moje hlavní otázka zní jestli je lepší kratom vysazovat postupně či nárazově, případně zda je dobrý nápad jej na pár dní substituovat kodeinem. Děkuji moc za odpověď, přeji hezký den.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kláro.
moc se omlouváme za pozdější odpověď na Váš dotaz. Doufám, že se Vám zadařilo zvládnout odvykací stav bezpečně.
Začnu od konce, určitě na odvykání nepoužívejte kodein ani jiné látky podobného charakteru. Je to zbytečné prodlužování odvykacího stavu a zvykání si na obdobné látky. Raději bych Vám doporučila postupné vysazování, kdy si budete snižovat kratom po malých dávkách. Zvažte využití odborné adiktologické pomoci během i po vysazení kratomu, kdyby Vám pomohli nejen plánovat bezpečně vysazení, ale můžete hledat pro Vás ty správné strategie zvládání chutí, a podpoří Vás v dalších zdravějších krocích ve fungování. Možná budete potřebovat předepsat i nějakou medikaci např. antidepresiva. Další možností je detoxifikace ve zdravotnickém zařízení, kde se bezpečně vysadí kratom pod zdravotnickým dohledem a po propuštění byste mohla pokračovat v adiktologickém odborném poradenství Pokud byste potřebovala kontakty v místě bydliště, napište a rádi Vám dáme odkazy.
K lepšímu zvládání odvykacímu stavu doporučuji dodržovat pravidelný režim, pít hodně vody, dopřát si dostatek spánku a klidnějších volnočasových aktivit, které Vám pomohou na svůj stav tolik nemyslet.
Z lékových produktů užívejte spíše vitamíny ( Magne B6, zinek), na nespavost je možné pít meduňkový čaj nebo přípravky s melatoninen. Vše je k dostání bez předpisu, volně prodejné v lékárně. Určitě se vyhněte řešení dalšími léky se závislostním potenciálem nebo alkoholem.
Budeme rádi, když dáte o sobě vědět, jak se Vám daří.
Za Drogovou poradnu
HS