Zapach acetonu z kanalizace
Martin
Dobrý den, v posledni době mame problem se zapachem připominajici acenon ktery jde z kanalizace. Na internetu jsem se dočetl že tento zapach pochazi z varen pervitinu. Je možne že tento zapach se šiři i prostřednictvim kanalizace? V sousednim domě byva poměrně rušno a to hlavně v odpolednich a nočnich hodinach a vyustěni kanalizace mame do stejne vpusti.

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. V kanalizačním systémech se nevyznám, ale velmi by mě překvapilo, kdyby byl odpad domu napojen na veřejnou kanalizaci, tedy na kanály s poklopy na ulici. Máte na mysli takový kanál? Opravte mě prosím, jestli se pletu.
Aceton se při výrobě pervitinu nepoužívá, kdysi snad v minimálním množství na finální čištění a krystalizaci, ty časy jsou však dávno pryč. Pravdou je, že toluen, který se k výrobě používá, může zavánět, respektive páchnout podobně.
V každém případě byste měl informovat majitele a správce domu, či, nemovitosti, zároveň určitě odbor životního prostředí spádového úřadu a policii.
Pokud stav trvá, nebo se opakuje, informujte správce i úřady dříve, než dojde k nějaké nešťastné události, ať už je příčina přítomnosti rozpouštědel, či jiných nebezpečných chemikálií jakákoli.
Rozumíme si?
Děkuji, přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.