Vyloučení z registru hráčů
Anna
Dobrý den, ráda bych se vás zeptala ohledně rizik při vyloučení z registru hráčů. Manžel hraje a jde to občas za hranu takže jsem chtěla, aby se do tohoto registru zapsal. On se však vymlouvá, ze bude mít poté záznam v různých institucích a ze nám nedají hypotéku bla bla, protože tam mohou nahlížet např. banky. Jak to prosím je? Kdo všechno muže “tajně” do tohoto registru nahlížet? Mohou to být i banky? Děkuji za vaši odpověď. AD

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Anno,
děkuji vám za dotaz.
Podle mě dostupných informací o rejstříku, ale i ze zkušeností těch hráčů, kteří rejstřík využili, a které potkávám na programu www.koncimshranim.cz, nebo i hráčů kteří ho využili a dochází do naší Gambling ambulance, nemám s jistotou potvrzený jediný případ, kdy by taková informace unikla, nebo že by došlo k tomu, že by se banka dověděla, že je někdo do registru zapsaný. Vím o jednom případě, kdy takové podezření padlo, ale nebyly vyjasněné podrobnosti (mohlo jít o někoho, kdo je v dlužník nebo v insolvenci, takové informace jsou dostupné veřejně).
Banka nemá oficiálně k těmto informacím žádný přístup. Nicméně pokud si bude dotyčný žádat o hypotéku v bance, kde má dlouhodobě účet, může banka zjistit nebo najít indicie, které odkáží k hazardu, právě zde. Banka má informace o tom, na jaké účty dotyčný peníze posílá. Vidí pohyb peněz, účty, sumy. V případě, že dotyčný žádá o hypotéku u jiné banky, i ta bude chtít  pro schválení hypotéky několik měsíčních výpisů.
Dobré je také vědět, že pokud se manžel zapíše do rejstříku dobrovolně, může se z něj stejně dobrovolně po roce i smazat.
Z mého pohledu je to skvělý krok, jakým zamezit pokračování v sázení a hraní ve všech v ČR registrovaných sázkovkách a hernách, ať už kamenných nebo online. Bohužel není takový krok všespásný, jednak se netýká veškerých forem hazardu, které jsou dostupné (např. loterie), nezahrnuje zahraniční sázkovky, a ani nezabrání manželovi vsadit si přes kamaráda. Ale jak říkám, je to skvělý krok, který může podpořit motivaci nehrát. Pokud však dotyčný motivovaný není, najde si nějaká zadní vrátka, jakými se k hazardu dostane.
A jestli si mohu dovolit doporučení v případě, že manžel hraje ... nedejte se uchlácholit sliby, buďte důsledná a domluvte se s mužem na pravidelnech, jak budete fungovat. Pokud manžel hraje nebo hrál, máte plné právo být zklamaná a nedůvěřovat mu ... a máte také plné právo chtít po něm konkrétní kroky.
Pokud někdo nad hazardem a sázením ztratí kontrolu, jen velmi těžko ji dokáže sám bez pomoci udržet. Nebojte se v tomto směru obrátit na poradnu, kde můžete všechno vklidu probrat a nezůstat s tím vším sama. Kontakt na naši poradnu, která nabízí své služby diskrétně a zdarma, přikádám níže:
Gambling ambulance
ŽItná 51, 110 00 Praha 1
mobil: 774 701 070
e-mail: gambling@sananim.cz
S pozdravem,
Gabriela Minařík.