Kratom dvakrat tydne
Kristyna
Dobry den.
Nedavno jsem Vam psala o svych potozich pri vysazovani Kratomu(velice dekuji za vasi odpoved a cennou radau). Nyni mam prosim dalsi dotaz.
Uzivala jsem Kratom kazdy den po dobu 2 mesicu, asi 20g denne, nez jsem zjistila, ze jsem si vytvorila silnou zavyslost. Po konzultaci se svou doktorkou jsem dospela k zaveru, ze vysadim ze dje na den. Krome fyzickych obtizi, me vysazeni provazely silne deprese. To vse odeznelo 6.den (ze dne na den, jako mavnuti kouzelnou hulkou).
Jelikoz mi kratom nesmirne zjednoduzsi praci, ktere se venuji, zkusila jsem ho uzit opet. Tentokrat vsak jednou ob dva dny 7g. Jelikoz jsem ani prvni, ani druhy den po uziti nepocitila zadne abstinencni stavy, domnivala jsem se, ze ho timto zpusobem mohu davkovat, aniz bych si utvorila zavyslost. K memu neuveritelnemu prekvapeni, se po 4 uziti (vzdy 2 dny pauza mezi kazdym dnem poziti kratomu) obevily abstinencni priznaky opet a ve stejne sile, jako pri predchozim detoxu. Tentokrat vsak silna deprese neustala!! Pokravovala v plne sile dalsi 3 tydny a teprve nyni, 5tym tydnem se dostavilo postupne zlepseni, ale stale do znacne miry depresy pocituji. Verim, ze kazdym tydnem se muj stav bude zlepsovat az do uplneho odezneni (tak mi bylo receno pani doktorkou od Apolinare, ktera mi laskave odepsala na muj dotaz, pres plnou kapacitu pacientu).
Muj dotaz je nasledujici: me telo evidentne kratom spatne snasi, ale pokud bych ho chtela uzit pto jednorazovou praci, jak dlouha doba mezi jenotlivym podanim je bezpecna, aby si telo nrstacilo vytvorit zavyslost? Jestli se to vubec da urcit a aplikovat na kazdeho cloveka? Cetla jsem diskuze na toto tema, kde se uvadelo, za pauza alespon 6 dni, by mela byt dostacujici na to, aby si mozek na danou substanci nezvykl. Prosim, jaky mate nazor?
Velice Vam dekuji !
Kristyna

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Kristýno,
díky za Váš další dotaz. Sama píšete, že Vaše tělo kratom velmi špatně snáší a zajímá vás nějaká bezpečná dávka, aby si vaše tělo nevybudovalo závislost. Bezpečná hranice užívání je velmi křehká a v mnohých případech, také velmi těžko rozpoznatelná. Každý je individuální bytost a nelze 100% určit, bezpečnou dávku právě pro Vás. Sama píšete, že Vám kratom nic dobrého nepřináší. Proč tedy v tom pokračovat? Bylo by rozumné zaměřit na okolnosti a důvody, pro které je pro Vás kratom stále lákavý a popřemýšlet, zda můžete dělat ve svém životě něco jinak a bezpečnou cestou. Můžete využít nějakého poradenství nebo terapie.
I pokud se podaří po nějakou dobu kratom užívat, „kontrolovaně" (a to může být velmi různé, je to vždy individuální), závislost vzniká a to zejména psychická, kterou bych rozhodně nijak nepodceňovala. Chutě na drogu se v různých intenzitách a frekvencích vrací a za různých okolností v životě. Třeba právě při zvýšené stresové zátěži, traumatické události, propadech nálady a mnoho dalšího. Je na každém, jak se s tím vypořádá.
Na Vaši otázku je těžké odpovědět, jelikož jak jsem opakovaně psala, je to velmi individuální záležitost a nikdy nelze předem říci, zda tento člověk bude závislý nebo ne.
Z praxe máme zkušenosti spíše takové, že ve velké většině případů, to nijak dobře nekončí. Je to pouze otázka času, kdy se ,,kontrolované" užívání jaksi ,,vymkne z rukou". Dopady a následky jsou velké a nepostihují pouze ty, kterých se braní drog bezprostředně týká, nýbrž celé blízké okolí konkrétního uživatele.
Stačí Vám to takto?
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová