Alkohol
Diana
Dobrý den už týden každý den konzumuji flašku vina každý večer. O víkendu pak jsem s přáteli schopna vypít ve 3 čtyři flašky vina. No ale vždy když uziju více alkoholu tak další den mám halucinace. Nemám hluchové ale přijde mi že všude vidím lidi, jak se na mě dívají v okně. Všude vidím i obličeje stačí mi jen když se podívám na cestu dolu. Co by to mohlo být je to jen kvůli alkoholu a nebo mám schizofrenii

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Diano,
děkujeme za dotaz. Nepíšete nic o tom, zda se Vám tyto obtíže objevují až nyní a také o historii užívání alkoholu u Vás. Může to pak dát přesnější obrázek k tomu, kde se vzaly Vaše obtíže. Takto zprostředkovaně je těžké určit o co se jedná. Určitě bych Vás nechtěla strašit schizofrenií nebo jinou diagnózou. Intoxikace alkoholem může způsobovat i reakce v podobném duchu. Můžete být více senzitivní člověk k těmto látkám, kdy můžete reagovat nestandardně tzv. patická ebrieta (patologická intoxikace i při relativně malém množství alkoholu). U dlouhodobého užívání alkoholu mohou vznikat psychotické poruchy jako je alkoholická halucinóza, alkoholická paranoidní psychóza.
Možná je dobré si uvědomit, zda jste k tomu neužila i něco jiného včetně nějakých léků, což může mít na tyto situace také vliv. Jak vidíte, příčin může být více. Zjistit se to dá tím, že zkusíte nyní delší dobu abstinovat od alkoholu, zda budou halucinace přetrvávat nadále. Každopádně by bylo fajn zvážit své pití a předejít tak rizikům spojeným s vlivem alkoholu. Promyslete to, pokud budete potřebovat můžete se na naší poradnu obrátit opět.
Buďte na sebe opatrná.
HS