Dovětek k dotazu č.400163
Txxxxxxxx
Nevím proč nevidíte mé požadavky ani jak prosím o radu.
Vezmu to dle vašich dotazů popořádku.
Ano dlouhodobě jsem se neléčil protože jsem to nevlad. I ta nejdelší abstinence byla pro mě peklem na zemi. Dále už to nešlo a asi bych provedl něco co bych už nemohl vzít zpět a vrátil se k drogám jako cesta nejmenšího odporu.
Když jsem se zmínil co mi poradil 4 psychyat že mi může pomoct ale musel bych brát heroin. Můj dotaz byl jeslí neexistuje svudnejsi cesta. Nechci začít brát heroin aby mi konečně někdo pomohl ale asi budu muset když to jinak nejde...
Dále jsem psal že by mi stačila i kvalitní řada a tom lepším případě i pomoc která může být odkudkoliv zajedu si tam.
Nemám dostatečnou vůli abstinovat to je z popisu zřejmé. Co tedy mužů udělat abych to shrnul vládl?
Detox plus následná terapie mi k abstinenci nepomáhá. Naopak po detoxu se dostanu do v depresí které se stupňují až tak že s nikým nechci hovořit.
V jiných státech už přišli na to že bez medikamen tu to většina abstinujicich nezvládne ale tady mi nikdo žádné krom antidepresiv nenabídl.
Promiňte ale kolika lidem stačilo jít na detox pak pohovory v komunitě a jsou z toho venku? Já četl že asi jen 3% to nemám velkou naději.
Také si myslím že u dlouhodobého závislého nemůže fungovat stejná léčba jako u někoho kdo to bar 3 měsíce a stejně mi nikdo doteď nenabídl než na samotném začátku. Hledám někoho s dlouhodobou zkušeností a ochotou mi předepsat léky které mi abstinenci usnadní. Bel pomocí či to nezvládnu.

Odpověděl: Amrit Sen
Txxxxx, opět Vás zdravím.
Promiňte, ale už jsem Vám 2x odpovídal na obdobně pokládané otázky. Možná byste si je měl přečíst znova.
Nezlobte se, ale odmítám přijmout, že kdybyste měl poslechnout jednoho z "Vašich" psychiatrů, musel byste začít, abyste se uzdravil, nebo "dostal" ze závislosti, užívat heroin...
Už podruhé píšete o "léčbě", která začíná detoxem a pokračuje docházením na pohovory v komunitě. Platí, že jak zmíněná procenta, tak popisovaný způsob léčby, jsou nesmysly. Taková léčba nikde neexistuje.
Do komunitní léčby se nedochází, natož na pohovory, to je možné v ambulantních, nebo doléčovacích programech. Komunitní léčba je intenzivní, středně, ale spíš dlouhodobě pobytová, každý den probíhají psychoterapeutické skupiny, vzdělávací, kulturní, sportovní a resocializační programy, včetně společné práce na farmách, v dílnách a všichni klienti se spolupodílejí na fungování a provozu komunity. Po ukončení pobytu pokračuje doléčovacím programem, tedy psychoterapií, jak skupinovou, tak individuální...
Co jsem Vám opakovaně psal, stále platí, včetně konkrétních nabídek, takže jestli máte zájem změnit cokoli k lepšímu, zvedněte se, místo toho, abyste vysvětloval, proč a co nejde a začněte jednat, uvidíte, že toho lze velmi mnoho a začít se dá i malými krůčky.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.