Dovětek k dotazu č.400163
Txxxxxxxx
Nevím proč nevidíte mé požadavky ani jak prosím o radu.
Vezmu to dle vašich dotazů popořádku.
Ano dlouhodobě jsem se neléčil protože jsem to nevlad. I ta nejdelší abstinence byla pro mě peklem na zemi. Dále už to nešlo a asi bych provedl něco co bych už nemohl vzít zpět a vrátil se k drogám jako cesta nejmenšího odporu.
Když jsem se zmínil co mi poradil 4 psychyat že mi může pomoct ale musel bych brát heroin. Můj dotaz byl jeslí neexistuje svudnejsi cesta. Nechci začít brát heroin aby mi konečně někdo pomohl ale asi budu muset když to jinak nejde...
Dále jsem psal že by mi stačila i kvalitní řada a tom lepším případě i pomoc která může být odkudkoliv zajedu si tam.
Nemám dostatečnou vůli abstinovat to je z popisu zřejmé. Co tedy mužů udělat abych to shrnul vládl?
Detox plus následná terapie mi k abstinenci nepomáhá. Naopak po detoxu se dostanu do v depresí které se stupňují až tak že s nikým nechci hovořit.
V jiných státech už přišli na to že bez medikamen tu to většina abstinujicich nezvládne ale tady mi nikdo žádné krom antidepresiv nenabídl.
Promiňte ale kolika lidem stačilo jít na detox pak pohovory v komunitě a jsou z toho venku? Já četl že asi jen 3% to nemám velkou naději.
Také si myslím že u dlouhodobého závislého nemůže fungovat stejná léčba jako u někoho kdo to bar 3 měsíce a stejně mi nikdo doteď nenabídl než na samotném začátku. Hledám někoho s dlouhodobou zkušeností a ochotou mi předepsat léky které mi abstinenci usnadní. Bel pomocí či to nezvládnu.

Odpověděl: Amrit Sen
Txxxxxxxx, zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte pravdu, že člověk, který užívá drogy velmi krátkou dobu, potřebuje jinou péči, přístup, formu a délku léčby, než člověk, který užívá velmi dlouho, nebo byl 30x na detoxu.
Vše se odvíjí a startuje například poradenskou konzultací s naslovo vzatým odborníkem, to znamená s člověkem, který přacuje v zařízení, které poskytuje služby, většinou bezplatné, uživatelům návykových látek, ať už neziskové, nebo zdravotnické, případně konzultací s odborným lékařem, mám na mysli psychiatra - adiktologa.
Dovolím si vsuvku, stále mám za to, že pro vás nejspolehlivějším řešení může být dlouhodobá léčba v terapeutické komunitě. Překvapuje mě, že o ní máte tak zkreslené představy, do komunity se nedochází na pohovory, nějaký čas se v ní žije, společně pracuje, probíhá v ní skupinová i individuální terapie, resocializační a vzdělávací programy včetně prevence relapsu, včetně výletů, sportovních a kulturních programů. Nedílnou součástí léčby, jak jsem psal a ptal se Vás, má li se člověk uzdravit, je dlouhodobé doléčování, které už probíhá mimo komunitu, z "volné nohy", kdy člověk funguje, bydlí a pracuje zcela samostatně. Promiňte, procenta úspěšnosti, která uvádíte v souvislosti s mylnou představou o komunitní léčbě, jsou holým nesmyslem.
Rozumím tomu, že nemáte vůli abstinovat, to je u lidí, kteří trpí závislostí, normální a běžné. Můžete ale vstát od počítače, nebo telefonu a začít jednat, podniknout, jak jsem psal, zgruntu jiné kroky, než dosud.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na vhodné bezplatné odborníky obratem pošleme.
Jak můžete kontakty na kontaktní centra, adiktologické ambulance, AT poradny a další obdobné služby v dosahu, kam stačí zavolat a objednat se, vyhledat podle oblasti sám, se dozvíte na webu naší poradně, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se objednat k poradenské konzultaci do smíchovského Káčka:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mobil: 605 240 501
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Smíchovské káčko má otevřeno 365 dní v roce
Provozní doba:
Pondělí 13:00 - 19:00
Úterý 9:00 - 19:00
Středa 13:00 - 19:00
Čtvrtek 9:00 - 19:00
Pátek 9:00 - 19:00
Víkendy a svátky 13:00 - 19:00
Nebo ještě lépe, rovnou zajít na některou z otevřených motivačních skupin, které probíhají některá dopoledne a večery v týdnu v DST, kam není potřeba se objednávat:
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
pevná linka: 220 803 130
mobil: 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Motivační skupiny:
Úterý 10:30 - 12:00
Čtvrtek: 10:30 - 12:00 a 17:00 - 18:30
Zároveň Vám doporučuji zajít na mítink, nebo ještě lépe docházet na mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených lidí ze závislosti, které velmi dlouho a úspěšně funguje po celém světě, tedy i u nás:
NA - Anonymní narkomani, Narcotics Anonymous
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Poslední doporučení, neztrácejte čas zdůvodňováním komukoli i sobě, proč něco nejde, hledejte způsoby a cesty, jak a kudy to jde, což už, doufám děláte, protože píšete.
Kdo hledá, nachází, zkuste věřit.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen