Pervitin
Fifa
Dobrý den chtěl bych se zeptat střilel sem si nitrožilně pervitin 3 roky od18 do 22 pravidelně jednou za tyden půl Gramu chtěl bych se zeptat jak překonat absťak sem 16 dní čistý chtěl bych poprosit o radu co pomáhá na nervy. sem nervní a vestresu občas i vybušny snadno se dokažu naštvat stylem že řvu ale pak se sklidnim ale stres mám každý den neustále.S pervitinem sem skončil.Chci se dostat spatky do normálního života . dekuji za radu

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Fífo,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za zdržení se s odpovědí. Chci Vás ocenit, že jste se rozhodl zkusit abstinovat a vzdát se života na drogách. Věřím, že Vaše rozhodnutí přetrvává dále, i přes obtíže s tím spojené. Ohledně proměnlivosti nálad a Vaší impulzivity je nutné být trpělivý. Nejde ze dne na den, abyste fungoval, jako před užíváním. Mimochodem, jak jste zvládal stres předtím? Někdy naše chování je již ovlivněné geneticky nebo vlivem rodinného prostředí.
Na zvládání stresu bych Vám doporučila přírodní přípravky s obsahem kozlíku, chmele, meduňky, třezalky. Přispívají ke zklidnění, uvolnění, k zlepšení spánku. Vedle těchto preparátů je dobré věnovat se fyzické aktivitě, zálibám zvyšující spokojenost, odpoutání se od starostí a zároveň zaměstnání myšlenek jiným směrem, dostatek spánku, zdravá strava, dostatek tekutin (nealko). Všechny tyto věci, i když to vyznívá jednoduše, přispívají ke spokojenosti a tím snížení podrážděnosti. Není dobré řešit přetlak alkoholem nebo podobnými látkami, protože se naopak Vaše reakce zhorší a zároveň se přesouváte k užívání jiné látky a tím hrozí záměna závislosti.
V neposlední řadě je fajn mít kolem sebe i podpůrné vztahy. A to včetně odborné pomoci a podpory. Někdy je dobré mít možnost sdílet své obtíže, těžkosti s někým mimo blízké osoby, od koho můžete získat i nezávislý pohled. Můžete využít zařízení, kam jste chodil třeba i v době užívání (Kontaktní centrum, zde fungují i poradensky a případně Vám dají dobrý odkaz), nebo Vám můžeme dát kontakt na ambulanci i my, když napíšete odkud jste.
Držím palce, ať se Vám daří v nastoupené cestě a pokud bychom Vám mohli ještě jakkoliv pomoci, napište.
Za Drogovou poradnu
HS