Kedy odzneju abstinencne priznaky?
Lindusa
Dobry vecer,
Pervitin som uzivala viac menej pravidelne (kazde tri-styri dni) 1 rok, pred troma tyzdnami som prestala.
Zbalila som si veci a odstahovala sa za kamaratkou do zahranicia aby som sa vyhla mojej starej parti. Pred odchodom som tyzden abstinovala, teraz som uz druhy tyzden tu v UK. Som nonstop unavena, ked mam volno stale len spim a ked sa zobudim prepada ma vlci hlad, nechapem kde sa to jedlo do mna zmesti. Moj zivot je viac menej o kolotoci praca, postel a prejedanie… Snazim sa jest aj zdravsie, chodit na prechadzky ale citim ze som na dne so silami. Co by ste mi poradili aby toto co najskor odznelo? Nechcem opat padnut do zavislosti ale citim sa tak velmi slaba ze sa bojim ze to nezvladnem. Dakujem moc za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Linduso, opět zdravím,
právě jsem odpovídal na Váš totožný dotaz, který jste do systému poradny zadala 2x. Přikládám tedy kopii předchozí odpovědi:
Milá Lindoso,
zdravím Vás, díky za důvěru. Máte můj obdiv a respekt za rozhodnutí pustit se do boje se závislostí a odvahu zkusit to sama, bez odborné podpory a pomoci. Projevy a potíže, které popisujete, jsou zcela běžné a v horizontu týdů by měly odeznít.
Doporučuji Vám krotit se s jídlem, jíst sice dostatečně, ale zdravě a určitě se nepřejídat, v noci už vůbec ne. Dostatek spánku a odpočinku, ale i zdravého pohybu, doplnit vitamíny a minerály, na nervozitu čaj s meduňky - občas.
Počítejte s tím, že dříve, či později přjde craving - chutě, jak zjevné, tak skryté, "převlečené za jiné pocity a to se může opakovat velmi dlouho. Pokud se s nimi naučíte pracovat a dalším metodám a technikám PR - prevence relapsu, nemusí trvat déle, než pár minut. V opačném případě se mohou střádat do doby, kdy jim podlehnete. Největší chybou by bylo usnout na vavřínech a zůstat v náročné situaci sama, bez možnosti promluvit, nebo poslechnout si, jak podobné situace prožívali, nebo prožívají jiní a jak s nimi naložit.
Je fajn, že jste změnila prostředí a zpřetrhala vazby se zdroji drog, ale berte vážně, že před závislostí se utéci nedá. Proto na Vás apeluji, abyste odhodila stud a předsudky a nabírala energii, sílu, podporu a zkušenosti na mítincích svépomocného společenství NA - Anonymních narkomanů, které podobně, jako v celém světě, v UK velmi dobře fungují. Nic nestojí a můžete si vybrat místa a časy, jak se Vám budou nejlépe hodit. Věřte, že se Vám uleví a Vaše uzdravování nabere bezpečnější, intenzivnější směr. Místa, časy a další informace o společenství uzdravujících se a uzdravených závislých najdete zde:
Narcotics Anonymous:
https://na.org/
Narcotics Anonymous UK:
https://ukna.org/
Anonymní narkomani CZ:
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Budeme moc rádi, když mítinky zkusíte a dáte vědět, jak Vám je, jak se Vaše dobrodružství vyvíjí.
Přeji Vám vše dobré, držím všechny palce!
Šťastný rok, Amrit Sen.