tralgit
maja
Dobrý de, beriem tralgit kvapky už 5 rokov. Dve 96ml balenia mesačne, no ako som zistila už potrebujem viac a viac. Naposledy som mala 2 tyždne a potom 300mg v celom dni aj noci v tabletach retatrd a tak 2 tyzdne. Znova som sa ku kvapkam dostala a po 5 dnoch boli fuč. Potrebujem poradiť ako si odvyknut, abstak mam isto je mi otrasne nic ma nebavi, no bojim sa aby som nedostala epileptický záchvat ako som citala. Teraz mam Tralgit retard 100mg na 1 denne ale mám lieky ako citalec, sulpirid, mirzaten, diazepam 10mg, ktoré beriem na panicku poruchu.. Pomozete mi nek nastavat tbl čoho si mám dať viac aby som sa vyhla epilepsie a odvykla si od trlgitu celkom ? Píše sa že do 2 tyždňov abstaky prejdu čo si mám dat aby som to zvládla, lebo naozaj to chcem a tralgit nie je riešenie na nalady a akekolvek problemy. Ďakujem.
Dobry den neviem ako odpovedat tak toutu formou, kvapiek som sa zbavila, lieky som na 100g raz za tri dni no mna tie moje nohy stale bolia aj chrbtica. Nijaký lekár mi neverí a ja trpím teraz boleťou ale veľmi preukrutnou. Každý den plačem od bolesti a neviem sa sustrediť na pracu. Jednoducho, ibalgin, brufen, panadol atd lieky tohoto typu mi nezaberaju a ja sa asi zblaznim. Nepotrebujem detox nejakto pršlo len potrebujem od bolesti liek na baze tramadolu, nie 100 balení aspon 2 na mesiac trpím totiž už 5 rokov, no kvapkami mi to prešlo, bola mi nasadená takáto lečba a pretože mám poškodenu pečen a myslym ze ibalgin a pod mi istotne zhorsia aj vysledky testov v krvy. Dakujem za odpoved

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Majo,
děkujeme za dotaz, ale bylo by vhodnější tento problém řešit přímo s lékařem osobně než touto cestou. Neznám Váš zdravotní stav a vedle toho berete dost jiných léků. Mimo jiné Diazepam, který by měl zamezit epileptickým záchvatům také. Je potřeba posoudit Váš stav, zda opravdu nebudete potřebovat hospitalizaci, aby se předešlo zdravotním komplikacím vedoucím k úmrtí. Promiňte, že to říkám tak natvrdo a možná přehnaně, ale určité riziko tam je a je lepší si zachovat život než něco podcenit. Po internetu je opravdu složité Vám doporučovat medikaci. Je potřeba průběžné spolupráce s odborníkem. Bylo by vhodné, abyste kontaktovala svého psychiatra a případně některého z psychiatrů s odborností na návykové nemoci nebo adiktologickou ambulanci, kde můžete vše v klidu probrat. Možná společně najdete řešení v přechodu na nějaký substituční preparát, který by Vám pomohl od bolestí, ale jeho užívání je bezpečnější. Pokud byste potřebovala odkaz na podobné odborné zařízení v místě bydliště, napište a pokusíme se Vám to dohledat.
Nebojte si říct o pomoc a buďte na sebe opatrná.
HS