Přítel
Valerie
Dobrý den. Bývalý partner v minulosti užíval drogy ve velké míře. Přišel o zaměstnání,o bydlení,dluhy. Následoval jeho odchod z města do Prahy. Ráda bych věřila,že s užíváním přestal, nyní se mu daří lépe splácet jeho pohledávky. Začali jsme se znovu scházet, několikrát jsme strávili společný víkend. - Celý den prospí. Usíná také v sedě. Pokud na něj nemluvím,s kombinací s alkoholem v sedě také venku usne. Jsou dny,kdy přez telefon mluví zcela mimo realitu. Na jeho telefon volají neznámá čísla,na neznámý kontakt ani kvůli mě nechce zavolat zpět. Tedy myslím,že s užíváním pokračuje. Můžete prosím určit,o jakou drogu se jedná? Mockrát děkuji. Je to velmi nepříjemné a těžké. Stále lže. Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Valerie,
touto cestou je obtížné identifikovat o jakou drogu se jedná. Je to opravdu pro Vás tak důležité? Chápu Vaši nejistotu ohledně fungování partnera, ale asi tušíte i po zkušenostech z minulosti, že jeho chování není standardní. Co očekáváte od vztahu s ním a co jste ochotna ještě tolerovat? Zkuste se nad tím zamyslet, co je pro Vás osobně důležité. Můžete nabídnout podporu partnerovi, pokud bude o to stát a bude chtít něco změnit např. doprovod do odborného zařízení. Pokud však je ve svém postoji odmítavý, neuděláte nic. Každý musí přijmout zodpovědnost za své jednání.
Pokud si o tom chcete promluvit s odborníkem, můžete využít poradenství v zařízení pro rodinné příslušníky, partnery a jiné blízké osoby. Tato služba je bezplatná a může se jednat o jednorázové poradenství.
Níže zde posílám kontakt na pražské zařízení, pokud jste z jiného města, napište odkud a my pro vás vhodný kontakt vyhledáme.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Přeji Vám dobré rozhodnutí a dostatek sil.
HS