ADHD
Walker
Zdravim mam ponekud “divny” doraz jak je jiz znamo stimulanty na cloveka s adhd funguji uplne jinak jak na normalniho muj dotaz je jelsi je nejaka moznost abych mel podobny stav jak normalni populace sem tam chodim do klubu s chabrama bouzel kdyz si dam pervitin a nebo MDMA vsichni po tom litaj jak letadla a ja proste musim sedet sem unavenej ale kdyz si lehnu za boha numuzu usnout. Dival sem se vsude po internetu a neneasel sem jedinou zminku o tom jak se “nakopnout” s adhd vse co me ma nabudit tak me uklidnuje coz nekde na akci je fakt neprijemne dekuji za odpoved :)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Walkere,
jsou lidé, kterým nesedne alkohol, nezažijí po něm nikdy ten příjemný a euforický pocit na začátku opilosti. Někteří lidé jsou velmi rychle unavení, jiní opilí a agresivní, další mají okna. Někdo jiný netuší o čem to mluvíte, když řeknete "kocovina". Každý jsme trochu jiný a máte pravdu, že lidé s ADHD reagují na menší dávky stimulantů spíše zklidněním. Nicméně při běžném užívání byste to většinou nepoznal, protože dávky, které uživatelé užívají, nejsou zrovna malé. Takže je přeci jenom zvláštní, že vaše tělo reaguje relaxaxí, zatímco mysl se pořád nevede zastavit.
Napadá mě k tomu, že i s drogou se člověk učí pracovat ... první stavy bývají jiné, než ty, které člověk zažije po padesátém užití. Nemalou roli může hrát i vaše očekávání. Ale jistě v tom hraje roli i spousta dalších proměnných jako jsou vaše dosavadní zkušenosti s drogami, aktuální nálada a únava, důvody užívání, očekávání, váš zdravotní stav, metabolismus, psychický stav atd. Abych dokázala lépe posoudit, proč to u vás funguje zrovna tak, jak píšete, musela bych vědět mnohem víc. A ani tak bych vám možná nedovedla odpovědět.
Netuším přesně z jakého důvodu drogy na akcích užíváte. Jste-li ADHD, mohlo by pro vás být relativně přijatelné nebo i zajímavé stimulanty na podobných akcích neužívat ... ostatní by vás po užití naopak mohli "dohnat" v aktivitě a pohybu, které jsou vám jinak vlastní, nebo ne? ... zkoušel jste to? Velké riziko je z mého pohledu experimentovat s velikostí dávky a snažit se únavu přebýt dalšími dávkami nebo tabletami, nebo ještě třeba kombinováním s jinými drogami, alkoholem nebo energydrinky. Vnímám v tom velké riziko toho, že byste dávky neodhadl, ublížil si. Spíš bych byla na vašem místě opatrná, dávky naopak snížila ... začala s menší dávkou, u těch menších dávek byste mohl zažít stav soustředění, koncentrace, plné kapacity, který vám možná s ADHD občas chybí ... dává vám to smysl?
Rozhodně nechci být z těch, kteří vám doporučí experimentovat s drogami. ADHD zvyšuje riziko rozvoje závislosti, ale i jiných psychických potíží, a proto bych vás spíš nabádala k opatrnosti. A kdybyste se zajímal o to, jak s ADHD v dospělosti, posílám odkaz:
http://www.nepozornidospeli.cz
Jinak budu moc ráda, když mi o sobě a svém užívání napíšete víc.
S pozdravem a přáním všeho dobrého v novém roce,
Gabriela Minařík.