Foxis
Westlife029
Dobré večer už několik let beru lék Foxis tablety na záda a hlavně na klouby od malá trpím bolestí nohy . Doktoři mi napsali prášky ale beru už je moc dlouho a více. Mám dotaz jsem už nato závislá já bez toho nemůžu bejt každej den aspoň 3-4 tablety.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
lék Foxis obsahuje tramadol, což je centrálně působící opioidní analgetikum. Při dlouhodobém užívání se vystavujete riziku závislosti I při užívání v terapeutických dávkách může vyvolávat abstinenční příznaky.
Je vhodné dávku postupně snižovat, aby se zabránilo abstinenčním příznakům. Mohou se objevit abstinenční příznaky podobné těm, které nastávají po vysazení opioidů- třes, podrážděnost, poruchy spánku, bolesti hlavy, svalů a kloubů, zvracení, křeče, depresivní nálady apod.
Sama cítíte, že jste již za hranicí běžného užívání, když píšete, že nezvládáte být bez medikace denně. Raději se do toho nepouštějte sama, abyste nebyla zaskočena nepříjemnými až život ohrožujícími věcmi.
Doporučovala bych se obrátit na adiktologickou ambulanci v místě Vašeho bydliště příp.v blízkém městě, kde by Vám poskytli poradenství a spolupráci při vysazování medikace. Pokud budete chtít napište a my Vám zašleme odkaz na konkrétní zařízení.
Buďte na sebe opatrná a nebojte si říci o pomoc.
HS