Užívání třezalky
Savage
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat zda mi může nějak uškodit třezalka tečkovaná když jsem 2 dny zpět užil dvě lajny kokainu a jednu extázi. Trpím občas panickou atakou a úzkosti. Mám strach aby mně to tak neuklidnilo a třeba neomdlel. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Savage,
díky moc za dotaz. V pravdě nedokážu odhadnout, jak Vaše tělo zareaguje na užití třezalky po několika lajnách kokainu a extázi. Obecně je třezalka známa tím, že dokáže snížit účinnost některých léků, a to  například antihistaminik či antidepresiv. Domnívám se ale, že když dodržíte doporučené dávkování uvedené u konkrétního třezalkového přípravku, nemělo by jít o riziko.
Z té kombinace, kterou uvádíte, mne v pravdě třezalka znepokojuje úplně nejméně. Spíš mne napadá, jak, ve vztahu k panickým atakám a úzkostem, Vaše psychika reaguje na kokain a extázi. Obecně, i u člověka bez psychických potíží, doporučujeme nekombinovat užité látky a to z toho důvodu, že nikdy nevíte, co Vám tento koktejl způsobí za zážitek. Už jen to, že nikdy nemáte přesné povědomí o tom, co konkrétní dávka obsahuje, jak moc je  "řízlá" a čím....člověk si pak koleduje o nepříjemné zážitky, ať už z oblasti vážných psychických, ale i jiných zdravotních potíží.
Proto prosím, buďte na sebe, s ohledem na Vaše nejen psychické zdraví, opatrný. Nevím, zda své potíže řešíta s psychiatrem, pokud ne, možná by stálo za to se na nějakého obrátit. V adiktologických ambulancích jsou k dispozici psychiatři orientující se v oblasti návykových látek, mohli by s Vámi probrat Vaše potíže, třeba i ve vztahu k užívání, případně vhodnou medikaci.
Opatrujte se!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná