Vpichy po inzulínu
Žaneta
Dobrý den,
Jsem diabetička a přes 15let si píchám inzulín. Nejčastěji si ho píchám do paží a to z toho důvodu, že mě to tam asi nejméně bolí - asi mám ale ruce už natolik rozpíchané, že to necítím. Píchám 4x denně a ruce si při každém vpichu střídám, navíc si píchám řádečky. (Snad pochopíte). Nyní jsem si nechala nastřelit pomocníka a to senzor, hladinu cukru mám hezky viditelně v telefonu. Jediné co mě ale zaráží je to.. a v tom spočívá i můj dotaz… například, cukr mi vyleze na nějakých 13mol, dopíchnu si inzulín - do těch paží, ale dle senzoru to vypadá, jakobych si ani žádný inzulín nepíchla, prostě mi neklesá a to jsem opravdu zkoušela dopíchávat už i poměrně velkou dávku. Prostě vůbec na to nereaguji. A nebo se někdy stane, že mi cukr začne klesat až o třeba 3hodiny později, což bych řekla, že je celkem pozdní reakce… Myslíte, že je to způsobené tím, že to pícham stále do rukou? Prakticky do stejných míst? Může to být tím? Nejde mi to do hlavy..
Do nohou si píchám jen v létě, třeba když mám šaty apod.. do nohou a zadku se bojím si píchat… ruce jsou prostě nejpohodlnější….
Existuje nějaký přípravek, nějaká po které by se mi ruce zahojili, například bych měsíc píchala do jiných míst + mazala a za měsíc třeba budu moct zase píchat do rukou?
Jinak na rukách nemám žádné viditelné poškození, boule, modřiny, atd.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Žaneto, zdravím Vás,
díky za důvěru. Omlouvám se, ale píšete na Drogovou poradnu, nikoli diabetickou. Pokud jste zároveň uživatelkou návykových látek, může mít souvislost s tím, co popisujete, právě užívání drog.
Ať už jste, nebo nejste uživatelkou drog, doporučuji Vám se s položenými otázkami obrátit na Vašeho diabetologa, on, či ona, je tím pravým odborníkem, který Vám má vše potřebné osvětlit. Pomoci Vám mohou i specializované edukační sestry, které pracují v diabetologických zařízeních.
Máte štěstí, natrefila jste na ostříleného diabetika, takže sám za sebe Vám mohu doporučit, abyste místa vpichu střídala. V často používaných místech probíhají v poškozované tkáni změny, které mohou mít vliv na pomalé "vstřebávání" inzulinu. Další rada, zažádejte si o inzulinovou pumpu, spousta starostí Vám odpadne a život nabude klidnějšího a bezpečnějšího komfortu.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná a spojte se s lékařem.
Hodně štěstí v novém roce, Amrit Sen.