Kratom 14 dni od vysazeni stale deprese
Kristyna
Dobry den
Podarilo se mi zvladnout odvykaci dobu 14dni na zsvyslosti kratomu. Fyzivcke ucinky odeznly po 5ti dnech ale psychicky stav se nezotavil. Od 5.dne pozoruji mirne zlespseni, ktere se nasledujici den opet zhorsi. Jedna se o pomerne silny depresivni stav!! Na zaklade vasich zkusenosti, myslite si, ze je to bezny stav ? Mohu ocekavst zlepseni v ramci dalsiho tydne? Bojim se ze trpim post akutnim syndromem a ze se muj stav uz nezlepsi. V minulosti jsem jiz stejnou zkusenost s kratomem mela, tehdy se ale vse vratilo do poradku do 7mi dni. Ma psychiatricka pro me nema zadnou radu ani navrh daldiho postupu nez cekat. Sama priznala ze o kratomu nic nevi .

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Kristýno,
díky za váš dotaz a prvně se omlouvám za prodlevu s odpovědí. Bohužel někdy nejsme schopni reagovat pohotověji.
Je skvělé, že jste se rozhodla k vysazení kratomu. Vysazování jakýchkoliv látek je individuální a nelze Vám dát univerzální radu, jak zmírnit Vaše odvykací potíže ani určit, jak dlouho budou trvat.
Bylo by vhodné, abyste o svých potížích nadále komunikovala se svým psychiatrem. Píšete, že Vaše ošetřující lékařka nemá moc informací o kratomu. Můžete se také obrátit na odbornou adiktologickou ambulanci. V ambulanci Vám mohou pomoci se zorientovat v tom, co Vám kratom přinášel. Také je možné, že i po vysazení kratomu se některé obtíže, pro které Vám kratom přinášel úlevu, znovu vrátí (třeba právě depresivní stavy).
Společně s kolegy můžete hledat vhodné strategie ke zvládání chutí a jiné zdravější sebepéči. Vysazení kratomu nemusí být samo o sobě výhra, je důležité se zaměřit na příčinu jeho užívání.
Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Pokud byste se přeci jen rozhodla zůstat bez další odborné pomoci. Určitě je na místě přidat také magnesium, zmírní napětí. Pečujte o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity - spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.), popíjejte meduňkový čaj a mějte na blízku nějakou osobu, které se můžete svěřit.
Pokud byste potřebovala zaslat vhodné kontakty na služby, neváhejte napsat. Staší napsat nějaké větší město, které máte v dosahu a kontakty Vám zašleme.
Je fajn, nebýt na to sama!
Stačí Vám to takto? Klidně ještě napište.
Budu ráda, i když napíšete, jak se váš stav vyvíjí.
S pozdravem,
Nikol Spůrová