Váha
Senty
Zdravím já sám užívám pervitin ale nějak mě to zas až tolik neomezuje a neberu ho úplně furt i když jak se to vezme no ale to je jedno, spíš mě zajímá jiná věc pár známých lidí o kterých vím že dříve brali a docela i hodně a teď už docela dlouho neberou jsou hrozně tlustí, když to řeknu na rovinu, a jsem si i celkem jistý že jsou mnohem víc při těle nez ještě předtím co začali brát a to není jeden člověk u kterého to pozoruji ale několik jak je to možné? Děkuju za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Senty,
díky za Váš dotaz. Těch důvodů, proč někdo po vysazení pervitinu přibírá na váze, může být hned několik: pravidelná strava; znovuobjevení chuti k jídlu; "zajídání" chutí na pervitin; překlopení jedné závislosti do druhé - tedy od pervitinu k jídlu; méně pohybu; zpomalení metabolismu, který se pervitinem urychluje; může jít o poruchu příjmu potravy....atd.
U každého bude ten důvod asi jiný. V léčbě závislostí se pracuje i s tímto tématem, protože mnoho (nejen) žen - uživatelek řeší, jak zabránit tomu, aby v abstinenci nepřibraly na váze. Často jim totiž pervitin slouží jako rychlá a v něčem snadná "dieta".
Spíš mne napadá, proč Vás toto téma trápí, jestli máte nějaké obavy, uvažoval jste třeba o tom, s pervitinem přestat a tohle je něco, co Vás od tohoto kroku odrazuje....?
Pokud byste o tomto tématu rád s někým mluvil, není problém se obrátit například na nejbližší kontaktní centrum a s jejich pracovníky na toto téma hodit řeč. Určitě Vás vyslechnou a sdělí jejich postřehy z praxe.
Pokud by Vás napadaly další otázky nebo bychom Vám mohli ještě jinak pomoci, napiště.
Přeji klidné dny,
Andula Novotná