Alkohol - spánek
bara
Dobrý den. S přítelem jsme spolu 10 let. Přítel je společenský, chodí rád do hospody a má kladný vztah k alkoholu. Obecně mi přijde mi, že jakmile se dostane do určité fáze, nezná míru a neumí si říci dost. Pokud se jedná o pití piva, snažím se být v tomto tolerantní. Avšak několikrát za dobu našeho vztahu se opakovala situace, kdy se opil z tvrdého alkoholu namol, dopotácel se domů nebo ho někdo dovedl a usnul. Asi po hodině spánku se vždy probudí do stavu polospánku, kdy neví o sobě, vyřvává nesmyslná slova a máchá rukama, bouchá kolem sebe, agresivně mě např chytil za ruku...na chvíli usne a zase se situace opakuje. Bohužel si tento stav nepamatuje..Pro mě je to velmi nepříjemné. Poprvé měl tento stav takový, že po propité noci jsme ho hledali a našli ráno sedět v příkopu u silnice, jak má hlavu mezi koleny, drží se za uši a houpe se a mezitím něco vyřvává.pak usnul a zase měl stejný stav, jako popisuji výše. Vždy si s nám promluvím, on mi slíbí, že už se to nestane...Ale není to pravda, pokud se najde příležitost...situace se opakuje - 1-2x za rok... Nyní máme půlroční dítě a je Silvestr... Máte s tímto stavem zkušenost? Nepodařilo se mi najít, jak se tento stav nazývá. Nevím, jak z této situace ven. Na vztahu mi záleží. Děkuji za odpověd

Odpověděl: Amrit Sen
Báro, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Nezlobte se, ale takto na dálku s minimálními informacemi nedokážeme my, ani nikdo jiný říci, co se partnerovi děje, co je však nabíledni, že má s pitím problém, který se, pokud ho nezačne řešit, bude jen prohlubovat.
Máte pravdu, s obdobnými příběhy se setkáváme. Jak se bude ten jeho a Váš vyvíjet, záleží především na něm, ale i na Vás. Ověřila jste si, že partner nemá pití ve svých rukou, respektive, že se na jeho sliby a předsevzetí nemůžete spolehnout a že je pro něj momentálně pití přednější, než Vaše trápení a rodina. Šťastnější směr může příběh nabrat, pokud partner problém připustí, přizná sobě, dalším lidem a vyhledá odbornou podporu a pomoc, ideálně pokud zároveň začne docházet na mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených lidí, závislých na alkoholu. V opačném případě se jeho stav a Vaše situace bude jen zhoršovat.
Vám doporučuji zavolat a objednat se do nejbližší AT poradny, adiktologické ambulance, nebo obdobného zařízení, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby partnerům, rodinným příslušníkům a dalším blízkým lidí, kteří mají problém s užíváním alkoholu a domluvit si termín osobní schůzky.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konrétní kroky, jak náročnou situaci řešit, co užitečného můžete pro partnra, sebe i miminko podniknout, jak se ochránit a jak se lze pokusit podpořit partnerovu motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě, také, jakých chyb se rozhodně vyvarovat. Největší chybou by bylo zůstávat na to všechno sama.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty pro Vás i partnera obratem pošleme. Dál by měl postupovat po osobní linii...
Jestli jste z Prahy a okolí, doporučuji Vám objednat se do specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodinu SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Jak kontakty na odborné služby v dosahu můžete Vy i partner podle oblasti a typu zařízení vyhledat sami, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
O tom, jak, kdy a kde probíhají mítinky, setkání svépomocného společenství AA - Anonymních alkoholiků, zjistí Váš partner zde:
AA - Anonymní alkoholici CZ
https://www.anonymnialkoholici.cz/
Přeji vše dobré Vám, partnerovi i miminku,
držím palce, Amrit Sen.