Mravenčení temena
Harvey
Dobrý den, je mi 21 let a cca před 2 měsíci jsem přehnal jednu party: alkohol, kokain, mdma, marihuana. Nikdy předtím jsem kokain a mdma neměl. Po tom co jsem si dal marihuanu udělalo se mi zle a začala mě pálit hlava, to už se mi stalo, když jsem si ji dal na alkohol. Každopádně mě druhý překvapil zvláštní pocit mravenčení na temeni hlavy, jde to težko popsat, ale až takové slabé pálení.
Před necelým měsícem jsem potkal ty stejné kamarády a udělal to znovu. Kokain a mdma. Tak jsem se rozhodl už nechodit do barů, abych nebyl v pokušení to zkoušet znovu. Po zhruba 14 dnech jsem po jídle večer měl zvlástní pocit, možná flashback, který pak vyústil pravděpodobně v panickou ataku. Další dny jsem měl podcity, jakobych byl ve snu, transu, že se musím soustředit vždy jen na jeden bod, když se někam koukám, atd. Měl jsem i návaly úzkosti.
To doufám už přešlo, ale stále mám ty nepříjemné pocity vzadu na temeni hlavy. Mám strach, aby nešlo o chronické vnitřní krvácení, nebo něco co by mohlo poškodit moji inteligenci. Ale může to být krční páteř nebo psychika. Mám ale obavy. Nechce se mi jít ale k lékaři a říct pravdu, takže moc nevím co mám dělat.
Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Harvey,
děkujeme za dotaz, ale takto na dálku se obtížně diagnostikují příčiny Vašich obtíží. Je fajn, že se snažíte vyhnout místům, která jsou pro Vás riziková. Z čeho soudíte, že byste měl vnitřní krvácení? Běžné to je při nějaké úrazu, ráně do hlavy. Pokud to přetrvává delší dobu, tak by se to již projevilo v poruše kognitivních funkcí, epileptickými záchvaty, zkolabování a upadnutí do kómatu apod.
Pravděpodobně Vaše obtíže mají psychický ráz. Ale pokud chcete mít jistotu, je potřeba vyšetření. Svému praktickému lékaři popište Vaše zdravotní obtíže a ten Vám doporučí na specializovaná pracoviště. Raději jít preventivně než něco podcenit.
Berte to však jako signál od svého těla, že máte být na sebe opatrný a nepouštět se do různých experimentů a kombinací více látek. Zdraví máte jen jedno.
Přeji, ať vše dopadne dobře.
HS