Jak vysadit benzodiazepiny
Elíša
Dobrý den,
dlouhodobě se léčím (nyní ATD Olwexia),
již nejméně 15 let.
Beru dloihodobě Rivotril a moje životní situace je náročná. MUDr.píše stále Rivotrilu dost,bez něj zatím nevím jak fungovat. Se zvyšujícím se výkonem v práci narostla má spotřeba Rivotrilu a vím, že musím udělat životní restart. Chtěla bych vysadit, ráda bych terapii, ale nejsem již mladistvá...a nemohu si dovolit soukromou terapii,kde jedno sezení stojí 1500kč. Děkuji za odpověď. Alžběta

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Elíšo,
děkujeme za dotaz a oceňuji Vaši snahu řešit tuto situaci, která je určitě náročná. Léčba je k dispozici všem bez rozdílu věku. Nárok na ní máte, ale samozřejmě to chce od Vás motivaci a trpělivost. Nepíšete blíže o užívání Rivotrilu - množství, dobu. Většinou však doporučujeme vysazování za podpory odborníků, abyste předešla komplikacím způsobené vysazováním bzd. Obecně je vhodné využít detoxifikaci ve zdravotnickém zařízení. Další možností je ambulantní vysazování, ale toto je opravdu potřebné posoudit při osobním kontaktu. Můžete se obrátit s touto žádostí řešení své situace na svého psychiatra? To by bylo nejschůdnější řešení. Jinak další možností může být i ambulantní péče v rámci SANANIMu http://www.sananim.cz/o-nas/prehled-zarizeni-a-sluzeb-komplexni-system-pece.html
V Praze fungují i další adiktologická zařízení pro pomoc lidem závislým na lécích např. Denní  psychoterapeutické sanatorium Ondřejov https://ondrejov.cz/lecba-zavislosti,
Klinika adiktologie VFN v Apolináři https://www.adiktologie.cz/ambulance--prvni-kontakt
nebo Drop In https://www.dropin.cz/adiktologicka-a-at-ambulance-drop-in-s-r-o/ a řada dalších.
Většina služeb je hrazena přes zdravotní pojištění. Je potřeba se předem telefonicky objednat na termínu.
Snad tyto informace jsou pro začátek dostačující a budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozhodla situaci řešit. Můžete se na nás obrátit i v případě dalších dotazů.
Přeji hodně sil, trpělivosti a naděje.
HS