Substituční léčba
subu
Dobrý den,
dlouhodobě jsem závislý na opiátech a několikrát jsem se neúspěšně pokusil přestat užívat. Ale odvykací stav je pro mě silnější než já.
Proto uvažuji o substituční léčbě, jsem v Praze, takže zřejmě navštívit ve čtvrtek ve 13 hod bez objednání Sananim na Žitné?
Zajímalo by mě, zda se o zahájení substituční léčby dozví moje praktická lékařka (je to rodinná známá a nikdo neví, že užívám)? Pokud ano, musel bych ji nejprve změnit.
Dále by mě zajímalo, zda pro zahájení substituční léčby musím projít týdenním detoxem nebo lze jen počkat na začátek odvykacího stavu a pak ihned přejít na nějaký ten subutex apod?
Moc děkuji, jsem pevně rozhodnutý přestat, už mi to nic nedává, ale sám to fakt nezvládnu, vydržel jsem jeden a půl dne a více fakt ne. Jinak užívám oxycontin 80 mg 1x denně (resp. rozdrcený 20mg 4x během 24 hodin).

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
oceňuji Vaší snahu řešit svou situaci, která není zřejmě jednoduchá. Určitě se můžete obrátit na CADAS SANANIM, kde jsou každý čtvrtek od 13 hod. skupiny pro zájemce o substituci. Zde dostanete potřebné informace o substitučním programu a případné kontakty na další substituční centra.
I zde Vám je pro jistotu přikládám substituce v Praze:
Remedis na Praze 4 http://www.remedis.cz/pracoviste/substitucni-program/
VFN Klinika Adiktologie na Praze 2 https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/odborne-ambulance/
nebo přes středisko DROP IN https://www.dropin.cz/centrum-metadonove-substituce-drop-in-s-r-o/
Ohledně zahájení substituční léčby by se Vaše lékařka dozvěděla z možného předepisování receptů, které jsou vedeny v elektronické databázi a pokud by měla přístup do Národního registru uživatelů v substituční léčbě, ale běžné to není, že by měli lékaři možnost anebo se o to zajímali.
Na dotaz zahájení léčby je běžné přechod z užívaného preparátu na substituční preparát bez detoxu, ale v odvykacím stavu. Tyto informace budete mít přesnější v případě plánovaného nástupu do substitučního programu. Dříve se do odvykacího stavu samostatně nepouštějte. Doporučuji se o všem předem informovat v daném zařízení, kam budete nastupovat.
Držím palce, ať ve Vašem rozhodnutí vytrváte i nadále.
HS