Uvedomuji si že se ritim do problémů
Cze7500
Dobrý den první hvězda myšlení je otázka proč sem píšu jelikož to mám samozřejmě všechno pod kontrolou a všichni kdo se mi snaží rádoby poradit tak jsou většinou lidé kteří mě neznají a nebo neznají mou situaci. To byl můj názor dodneška jenže výsledek mého sčítání je takový že jsem naprosto hajzlu závislý na pervitinu závislý na rumu a aby toho nebylo málo tak asi tak před třičtvrtě rokem jsem si máš kluka automat vyhrál jsem docela pěkný peníze až jsem z toho začala být gambler. Jelikož jsi uvědomuji svou momentální vážnost situace tak se sem obracím zradou jak postupovat aby mě to nerozložilo tu naprostých bažin všech sraček. Je mi 35 let bohužel nedokážu říct přesně když jsem měl prvně lajnu ale myslím si že už to 17 let bude. Celou dobu to bylo rádoby pod kontrolou pauzy mezi tím jsem měl třeba dvouleté ale v součtu podle mého názoru to vůbec nemá žádný význam. Jednoduše řečeno podle toho jaká byla životní situace (prace,partnerka,rodina) tak jsem buď bral nebo byl slušný obcan. Bohužel poslední čtyři roky možná 5 se mi moc nevede a a nechci abych seza cas probudil na psychiatrické léčebně. Mým problémem by nebylo se na všechno vykašlat můj problém je ten že všichni okolo mě naprosto berou a kromě rodiny já už snad neznám nikoho kdo by kolem mě neprošel bez pervitinu. Takže má otázka je jestli je vůbec nějaká možnost se všech těhle těch sraček zbavit bez ambulantní léčby a nebo jí budu muset prostě nastoupit?

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím,
děkuji za sdílení Vašeho příběhu a myšlenek a omlouvám se za pozdější odpověď.
Opravdu toho máte dost za sebou a je kupodivu, že jste to zatím zvládl sám bez vyhledání pomoci. Na druhou stranu jste získal kombinovanou závislost a jak se zmiňujete nemáte zájem zhoršovat si situaci. Je fajn, že si udržujete práci a komunikujete s rodinou, jelikož řada uživatelů ve Vaší situaci je na tom daleko hůře. To je pro Vás výhoda, že máte motivaci a možnou podporu ve směřování se k abstinenci. V rámci léčby se nabízí i sezení s rodinou nebo partnerská terapie, což pomáhá si vysvětlit věci z minulosti a zkusit se domluvit na budoucích věcech a fungování.
Jinak k Vašemu dotazu. Můžete to samozřejmě zkusit ambulantně, ale zřejmě by bylo potřeba intenzivnější stacionární léčby, kdy přes den docházíte do programu a navečer se vracíte domů. Součástí jsou i občasné víkendové programy. Po celou dobu léčby je možné mít vystavenou pracovní neschopenku a před vstupem do skupiny je potřeba jít na detox.
V Praze funguje Denní stacionář SANANIM z.ú. http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
nebo Denní stacionář Ondřejov https://ondrejov.cz/lecba-zavislosti
Pokud byste potřeboval odkazy na mimopražská zařízení, napište místo bydliště a poskytneme Vám odkaz na bližší zařízení. Nebo se můžete kouknout na odkaz https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Psal jste o obavě skončit v psychiatrické léčebně. Nemyslím si, že by to bylo něco špatného, pokud Vám to pomůže k abstinenci. Řadě lidem pomáhá hospitalizace, kde mají-bez tlaku všedních záležitostí- prostor soustředit se na sebe a své další plány.
Toto je ve zkratce ohledně možností léčby. Kdyby Vás cokoliv napadlo, můžete se opět obrátit na naší Drogovou poradnu nebo na poradenskou linku 602 666 415 (pondělí - pátek, 13 - 17 hod.)
Přeji dobré rozhodnutí
HS