Alkohol jako pomoc pri odvykani kratomu
Kristyna
Dobry den,
Pred casem jsem propadls naduzivani Kratomu (prinasel mii lepsi pracovni a fyzicke nasazeni). Pri sve ceste do zahranici jsem jeho uzivani prerusila a zazila opravdu neprijemne abstinencni pocity. Ma psychiatricka mi radila vysazovat postupne ale me to nejde. Uz samotny fakt, ze vim ze uzivam mi pusobi deprese. Pro me jedina alternativa je vysazeni ze 100 na nulu. Vydrzela jsem to jiz 7 dni ale depresse neprestava. Denne si dam lahev vina, diky niz vysazeni zvladam. Nejsem jinak konzumeny alkoholu vubec. Mij dotaz je zamereny vice odborne: muze konzumace alkoholu branit telu v uzdraveni se od kratomu? Pokud alkohol pusobi ma stejne receptory v mozku tak by sectsk mohlo stat. Mohu pokracovat v uzivani alkoholu? A deprese z kratomu ustoupi i tak behem par dni? Snad jsem vysvetlila dobre co mam na mysli. Dekuji Kristyna

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kristyno,
děkujeme za dotaz. Ohledně samoléčby kratomu pomocí alkoholu nepovažuji za dobrý nápad. Prodlužujete si, jak závislost, tak prohlubujete depresivní stavy. Samotné dlouhodobé užívání kratomu se může podepsat na psychice uživatele. Při kombinaci s jinými psychoaktivními látkami může dojít k přetížení organismu až k úmrtí. Kratom by se neměl kombinovat s dalšími drogami, obzvlášť s kokainem, amfetaminy a alkoholem. Původní problémy, „řešené" alkoholem, se přirozeně dále zhoršují. Pokud spolupracujete s psychiatričkou a ta o Vašem užívání kratomu ví, doporučila bych to s ní opětovně probrat a domluvit se na bezpečném vysazování.
Pokud Vás cokoliv napadne či budete potřebovat, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Buďte na sebe opatrná
HS