tinittus
Leo
Dobrý den, více jak 35 let mě sužuje nepřetržitý tinnitus. Naučila jsem s tím žít, ale posledních pár let už má takovou intenzitu, že skoro každý den myslím na konec. Podstoupila jsem mnoho vyšetření, různé léčby...vše bez efektu. Nikdy jsem drogy nebrala a mám respekt, ani návykové léky. Proto se chci zeptat, jestli je možné zkusit marihuanu pod lékařským dohledem? Případně kde? Četla jsem, že pomáhá u některých onemocnění mozku. Tak bych to chtěla zkusit na tinnitus.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Leo,
děkujeme za dotaz. Bohužel úplně si nejsem jistá, zda se dá tinnitus léčit marihuanou. Zatím jsem o tom neslyšela, ale to neznamená, že tomu tak není. Konopím se dá léčit většinou obtíže neurologického charakteru, spasticity, artrózy, tlumí bolesti atd. Užití THC může mít v řadě případů subjektivně zklidňující efekt, ale také může nastat odlišný prožitek, kdy se dostaví úzkost, která může zhoršit pocity. V každém případě je bezpečnější variantou zkusit to pod lékařským dohledem, jak se sama zmiňujete.
Nemáme kontakt na nějaké konkrétní zařízení, ale zde je odkaz na stránky Státní agentury pro konopí pro léčebné účely a zde je uveden i seznam lékařů předepisujících tuto léčbu https://www.sakl.cz/pacienti/seznam-lekaru. Zkusila bych se obrátit tedy na příslušného lékaře se specializací anebo se pozeptat v blízkosti Vašeho bydliště.
Držím Vám palce a pokud se budete chtít podělit o svou zkušenost budeme rádi.
HS