Jak uzivat drogy bez zavislosti
Král
Drogy me bavej, obcas si proste neco dam (posledni dobou predevsim pervitin) ale davam i emo a kulaty… a muj dotaz zní, jelikož nejsem na žadny droze zatim zavisly a ani nechci byt, tak jak predejit zavislosti a drogy si uzivat, jak často brat abych nemohl byt zavisly ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
obávám se, že psychické závislosti se moc vyhnout nelze. Každopádně platí základní jednoduché pravidlo, čím delší časový odstup od jednotlivých užití je, tím lépe. Drogy nekombinovat, nechat stav účinku zcela odeznít. Mezi tím si dostatečně odpočinout, doplnit vitamíny, minerály, vyváženě se stravovat, dodržovat pitný režim (nealko). Udržovat své koníčky, záliby, vztahy a to vše mimo drogovou scénu.
Během své praxe jsem se setkala asi tak s jedním procentem lidí, kteří šli do drog s tím, že chtějí být ,,feťáci". Většinou jde zprvu o nevinné experimenty, pomocníky k učení, podporu ke sportu nebo povzbuzení sebevědomí k nějakému jinému podání výkonu atd. atd... Málo kdo chce být opravdu feťákem, troskou či někým, kým okolí pak pohrdá. Závislost hold má tu schopnost, že dotyčného dovede i tam, kde zprvu vůbec být nechtěl. Proto bych experimenty, potažmo psychickou závislost nepodceňovala, může to být opravdu velmi zrádné.
Drogy, které se řadí jako látky, na které vzniká psychický návyk, potažmo jejich uživatelé, nejsou nijak ve výhodě v porovnání s látkami, na které se váže i návyk fyzický. Veškeré drogy a jejich zneužívání představují vždy velký problém. Zatím závislost nepociťujete, ale to neznamená, že závislý nejste a nebudete.
Pokud byste měl zájem o konzultaci v osobním kontaktu, můžeme Vám poskytnout kontakt na nějaké zařízení, kde byste si mohl o Vás nezávazně pohovořit... Tak to zvažte, když tak se ozvěte.
Zatím se mějte hezky a buďte opatrný.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová