Drogy
Julie16
Ahoj,
Mám dotaz asi zřejmě trochu netradiční.
Před několika lety jsem zažila bad trip po marihuaně a rozjela se mi uzkostna panicka porucha. Nyní nemůžu jist v restauraci, nebo na veřejnosti - mám strach, že mi někdo dá drogy do jídla.
Největší strach mám z lsd, nedokážu si představit, co bych dělala, kdybych najednou zacla vnímat realitu jinak a třeba měla halucinace. Někde jsem četla, že se může vstřebat i kůži, takže mám strach se někde venku dotknout třeba zábradlí, aby se mi to nestalo.
Je mi to hloupý, ale asi potřebuji uklidnění a nějaký rozumný zdůvodnění, že je to nesmysl a že se to nemůže stát. Dokonce se bojím i cigaret, že by tam mohla být nějaká droga - v těch co normálně koupíte v trafice.
Dají se moje obavy nějak vyvrátit? Strašně se bojim, mám kvůli tomu silné úzkosti a v noci špatně spím. Jen pro upřesnění to řeším s psychiatrem, beru léky, ale chci se zeptat Vás, co se v drogách vyznáte, jak to je, třeba zrovna s tím lsd.
Děkuji mockrát

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Julie16,
nevím, zda Vás uklidním, když napíšu, že je nereálné, abyste vstřebala přes kůži LSD dotykem na nějaké věci. Myslím, že nikdo nemá takový záměr a finance, aby takto plýtval materiálem (drogou).
Je dobře, že využíváte pro sebe pomoc psychiatra popř. psychologa, což může být úlevné ve Vaší situaci. Dokážu si představit nepohodu a napětí, které musíte zažívat a nesnižuji Vaší situaci.
Máte zkušenosti i s kognitivně behaviorální terapií? Je to metoda zacílená pro práci s úzkostmi a obsedantně kompulzivním chováním a je pro řadu lidí prospěšná k lepšímu zvládání těchto obtíží. Je to dlouhodobá práce na sobě, ale vedle medikace by Vám mohla ulevit. Budu ráda, když se znovu ozvete a dáte vědět, jak to pro Vás zní.
Za Drogovou poradnu
HS