Benzodiazepiny
Dasa
Dobry den.Odvykam od benzodiazepinu,leky mam uz docela dlouho vysazene,ale abstinencni priznaky pretrvavaji,bylo by receno ze se jedna o PAWS protrahovany sindrom.Jak dlouho muze tento neprijemny sindrom pretrvavat? Dekuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dasa, zdravím Vás,
díky za dotaz. Píšete, že jste vysadila benzodiazepiny a nadále u Vás trvá nepříjemný stav po vysazení. Vysazování je velmi individuální záležitost a nelze předem určit, jaký bude mít průběh ani jak dlouho to může trvat. Nepopisujete podrobněji, jak u Vás tento stav vypadá. Některé příznaky mohou odeznít během několika dní, týdnů, měsíců, ale i let. Důležité je abstinenci udržet.
Spolupracujete na vysazení s psychiatrem či to řešíte sama? Bylo by rozumné o tom s lékařem otevřeně hovořit. Některé příznaky je možné řešit jinou nenávykovou medikací.
Vhodná je také podpůrná psychoterapie po vysazení. Je dobré nebýt na to sama!
Pokud byste potřebovala zaslat kontakt na vhodné služby, stačí když napíšete větší město, které máte v dosahu a kontakty Vám vyhledáme.
Stačí takto?
Držím vám palce a přeji klidné svátky.
S pozdravem,
Nikol Spůrová