Relaps-recidiva
Tajná M
Dobrý den,
Po 7 letech jsem začala zase brát pervitin. Zpočátku občas a pak tak 3-4 do týdne. "Naštěstí" jen šňupáním, kdysi injekčně. Od adiktoložky mám nůž na krku. Ještě jednou a léčba,to nemůžu. Mám dítě... chodím teď 1x týdně na testy a samozřejmě jsem selhala,ale nemohla jsem mít pozitivní testy,tak jsem dala jinou moč. Vím, není to správné...ale musela jsem.
Ale co dál??? Jak žít normálně?
Díky

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
díky moc za Váš dotaz a za důvěru.
Bohužel neznám Vaši situaci detailněji, nevím, zda docházíte k adiktoložce dobrovolně nebo se jedná například o požadavek OSPOD, z jakého důvodu Vás testují  - zda jste v nějakém léčebném abstinenčním programu, proč nelze s adiktoložkou mluvit narovinu atd. Prostě mnoho otázek a málo odpovědí :-) Každopádně se zdá, že ambulantní spolupráce s adiktologem asi není to, co by Vám v tuto chvíli dostačovalo, píšete, že se intenzita braní zvyšuje, nedaří se nedat si i v momentě, kdy Vás čekají testy, sama se ptáte, jak žít normálně - což asi znamená bez drog.
V tom případě by asi stálo za to uvažovat o intenzivnější formě léčby - existují totiž i možnosti léčby společně s dítětem a těch možností je hned několik.
Pokud jste z Prahy nebo je pro Vás Praha dobře dostupná, je zde možnost pobytu matky s dítětem (do cca 5 let věku) v Dětském centru při Thomayerově nemocnici v Krči s docházkou do Denního stacionáře SANANIM. Jde o 4 měsíční ambulantní léčbu, s docházkou každý všední den od 9.00 - 16.00, s tím, že po dobu léčby o dítě pečují sestry v Dětském centru, Vy péči přebíráte po návratu ze stacionáře a o víkendech. Více informací by Vám určitě poskytli kolegové z Denního stacionáře, případně se můžete dostavit na jejich motivační skupinu (ÚT + ČT od 10.30 do 12.00), která slouží jako vstupní brána do různých forem léčby.
Denní stacionář SANANIM
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Janovského 26, Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - vchod se zvonkem přímo z ulice)
pevná linka: +420 220 803 130
mobil: +420 605 212 175
Dalšími variantami jsou terapeutické komunity pro matky s dětmi (mohou i mladší školní, nejčastěji nastupují matky s dětmi ve věku 0 až cca 5 let):
terapuetická komunita Karlov: http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
terapeutická komunita Podcestný Mlýn: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/
Zde jde o dlouhodobou pobytovou léčbu, do které ale může nastoupit matka společně s dítětem. Více informací ke Karlovu byste se dozvěděla také na motivační skupině Denního stacionáře.
Pokud by Vám vyhovovalo se jen s někým sejít a probrat celou situaci osobně, hledat možné varianty řešení anebo se prostě jen někde svěřit, s tím, co teď prožíváte, mohla bych Vám doporučit Centrum komplexní péče SANANIM. To vede kolegyně Ilona Preslová, která již řadu let pomáhá rodičům - uživatelům drog. Sídlí v Praze, ale je možné se spojit i telefonicky či po mailu. http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Snad se mi podařilo Vám alespoň částečně odpovědět, pokud byste měla ještě jakékoliv otázky, určitě napište. Myslím, že by stálo za to mluvit otevřeně o tom, co se děje a hledat cesty, jak z toho ven, tak, aby to bylo co nejpřijatelnější pro Vás i pro rodinu. Držím palce!
Přeji, ať je brzy lépe!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná