Jak pomoci s alkoholem?
END0219
Dobrý den,
před 2 lety jsem si našla přítele, který se ocitl v nelehké životní situaci a po ní došlo k našemu seznámení.Přítel,50let,VŠ vzdělaný s velkým obecným přehledem a spoustou zájmů,je bezdětný, já matka 3 dětí v období puberty.Nežijeme spolu trvale,ale střídavě část týdne spolu,část týdne odděleně.Alkoholu jsem si všimla již v začátcích vztahu, kdy omluvu hledal ve flustraci.Našel si však rychle práci,pracuje navíc na svých vlastních podnikatelských projektech a mám pocit,že pracovně našel sám sebe.Práce má však dle mého názoru více než by asi bylo pro něj dobré.Pití i přesto občas pokračovalo,další výmluvou byly mé děti,jejich chování v období puberty, pak zase nějaké bežné neshody ve vztahu.Tvrdí,že pití má pod kontrolou, že přestane, že pije kvuli špatné komunikaci se mnou,já jsem však opačného názoru, že pije i když problém mezi námi není.Denně vypije u nás doma cca 4 piva, večer si dá občas láhev vína,ne každý den.Pokud však odjede mimo můj domov,pití je ve větší míře,často ve stavu, kdy propije večer nebo noc.Předpokládám,že tento stav je cca 2xtýdně. Máme spolu jinak moc hezký vztah,věnuje se nám,máme společné zájmy,stavíme společně malý domeček,přestavujeme auto na cestování.Bojím se však,že jeho míra pití je neúnosná pro náš budoucí vztah.Nechce si připustit závažnost situace.Chtěla bych mu pomoci,prosím o radu jak postupovat.Můžete prosím zhodnotit o jaký stav alkoholismu se v jeho případě jedná?Bohužel netuším kolik lahví či piva vypije když zrovna nebydlí u nás (to je cca 3 dny v týdnu).Děkuji Vám.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
velmi těžko se objektivně míra pokročilosti závislosti hodnotí na dálku, s minimem informací a bez osobního kontaktu.
Podle toho, jak situaci popisujete, přítel si pro svou konzumaci vždy najde nějaký ,,důvod", obávám se, že důvody budou přibývat.
Doporučuji obrátit se na odbornou pomoc a vše co potřebujete, zkonzultovat v osobním kontaktu. Veškerá adiktologická zařízení poskytují poradenské služby i rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám, nebojte se jich využít i v případě, že by teď partner odbornou pomoc odmítal, můžete ji využít sama.
V Ostravě například, zde:
Ostrava, Psychiatrická ambulance
Ambulantní program
Hornická poliklinika, Sokolská 81, Ostrava, 702 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 597454315
MUDr. Andrea Miklovičová MUDr. Michal Vrátný MUDr. Kamil Krömer
www: https://hornickapoliklinika.agel.cz/pracoviste/ambulance-a-oddeleni/psychiatricka.html
Ostrava, Psychiatrická ambulance
Ambulantní program
Výškovická 126, Ostrava, 700 30
Zobrazit na mapě
Tel.: 596741007
MUDr. Richard Bosák
Ostrava, Adiktologická poradna ARKA
ARKA CZ, z. s.
Ambulantní program
Hornická poliklinika, Sokolská třída 2587/81, Ostrava, 702 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 734 377 810, 602 967 468 (poradenská linka)
Pomoc a podpora osobám starším 11 let, experimentujícím, závislým na návykových látkách - alkohol, tabák, marihuana, pervitin, aj. psychotropní látky, hráčům a jejich blízkým.
Bc. Hana Cronová
www: http://www.arka-alkohol.cz/adiktologicka_poradna.html
Další možnosti v databázi, zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci?t=&r=&d=&c=86
Držíme palce!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová