Přítel a problém s drogami
Adell
Dobrý den, já již problém s drogami nemám, ale můj přítel se toho nechce vzdát. Čekáme druhé dítě. Začíná už z toho mít více mínusu než plusu. Myslí si že z toho furt profituje. Do sananimu jsem tenkrát volala a řekli mi, že když nechce on sám s tím nic dělat, tak bohužel ...
Má do toho schizofrenii(invalidní důchod), každý měsíc injekce haloperidol a má brát prášky. Ty nebere. Do toho marihuana a alkohol téměř denně. Je to hrozné a nechci aby děti měli takového otce
On o nás sice přijít nechce ale zároveň nechce přehodnotit svůj pohled na drogy. Ví že je to špatně, ale zároveň ho to baví. Takže už jsem fakt bezradná vždy pod vlivem něco udělá a akorát mi tím ublíží a já pak nejsem schopná fungovat
Co s tím existuje vůbec nějaké východisko když má takovýhle pristup ?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Adell,
děkujeme za Váš dotaz.
Vaše situace je nelehká, ale východisko vždy existuje. Tak jak vám řekli v Sananimu, chování vašeho přítele změnit nemůžete, ale určitě můžete přestat snášet to, co už snášet nechcete. Odpovídáte si na to přímo ve vašem textu. Nechcete, aby děti měly takového otce. Otce, který se neléčí s psychickou nemocí, a navíc se nechce vzdát drog. Vaše situace se může do budoucna zhoršovat.
Když budete chtít změnu vy, možná ji bude váš přítel muset udělat také. Nebo se naopak všeho vzdá, to vám bohužel ukáže až čas.
Možná váš přítel ani nechápe, jak moc vám jeho chování vadí. Určitě bych vám doporučila abyste se do ničeho nevrhala sama, zvlášť ve vašem stavu. Vezměte si na pomoc poradnu, která řeší podobné problémy ve vztahu. Níže vám posílám kontakt na pražské zařízení, pokud jste z jiného města napište odkud a my pro vás vhodný kontakt vyhledáme.
Přeju vám hodně sil při řešení celé situace
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
Poradna pro rodiče, SANANIM
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz