Tramadol a kratom
Marie
Dobrý večer přeji,
Chtěla bych se vás zeptat zda by mi mohl pomoci kratom od závislosti na tramadolu. Už přes čtyři roky se potýkám se závislostí na lécích které jsou kombinované Tramadol a Paracetamol. Zhruba před rokem jsem zkoušela abstinovat a abstinenční příznaky vím asi zhruba jaké jsou a proto bych se vás chtěla zeptat jestli by mi kratom v tomhle mohl pomoci je zmírnit. Bohužel musím v práci fungovat a potřebuji to tam nejak zvladat a na internetu jsem se dozvěděla že kratom se používá při léčbě opiátu. Ještě bych se chtěla zeptat zda kraton je horší zátěž na játra než kombinovaný Tramadol s paracetamolem? Pokud mam kratom užívat tak predpokladam az po úplném vysazeni těchto léků? Ještě bych zminila ze tramadol uzivam v mnozstvi do 100mg denne a paracetamol zhruba pod 1000mg denne. Poprosim kdyztak o anonymitu meho emailu dekuji.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Marie,
děkujeme za Váš dotaz. Píšete, že přes čtyři roky užíváte Tramal společně s paracetamolem. Zajímá Vás odvykání pomocí kratomu. Osobně bych Vám doporučila začít spolupracovat s nějakou specializovanou službou, kde mají zkušenosti s léčbou uživatelů návykových látek a celou situaci probrat. Chápu, že potřebujete pracovat a fungovat v práci. Pravděpodobně to ve vašem stavu nebude z dlouhodobého hlediska udržitelné, proto neváhejte služby kontaktovat. Můžete zatím jen nezávazně a uvidíte. Většina služeb nabízí i anonymní konzultace, nemusíte se tedy ničeho bát.
Možností máte několik. Asi nejideálnější cestou je přechod na Suboxone a postupné vysazení. Případně pobyt na detoxifikační jednotce, kde budete při vysazení Tramalu a paracetamolu pod lékařským dohledem a v bezpečí. Lze také doporučit velmi pozvolné snižování, ale možná bude třeba nasadit jiná medikace. Bohužel takto po internetu to však nejsme schopni vyřešit, proto neváhejte odbornou službu kontaktovat.
Co se týče vysazení pomocí kratomu, to bych Vám opravdu nedoporučovala. Kratom není určen k léčbě ani vysazování opiátů. Naopak byste si mohla přivodit další komplikace. Jeho škodlivost na zdraví je zatím předmětem dloluhodobějšího zkoumání. Vysazování je vždy individuální záležitost a je vhodné to s odborníky konzultovat.
Pokud potřebujete kontakty na odborníky, neváhejte se na nás obrátit. Stačí, když napíšete větší město odkud jste a kontakty Vám zašleme.
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud potřebujete.
Jsme tu pro Vás!
S pozdravem,
Nikol Spůrová