Co mi je?
Juan
Dobrý den, rád bych položil trochu komplexnější dotaz. Před týdnem jsme si s mým kamarádem chtěli udělat hezký večer s MDMA (obycejne si ho opatrujem vic ale jelikoz jsem sli oba druhy den do prace, tak ho tolik potreba nebylo). Po tom co jsem si dal na svůj vkus docela dost najedno, jsem se dostal do poměrně psychedelického stavu s vizuáli atd. Můj kamarád na tom byl stejně. Zhruba hodinu po tom co jsem byl v tom, jsem se z neznámého důvodu zeptal sám sebe jestli to netrvá už moc dlouho (čas jsem vnímal docela jinak) a nějak jsem se ve svojí hlavě dostal k tomu, že mám serotoninový syndrom ( usuzoval jsem tak podle jakéhosi tlaku v očích, který je prý jedním z příznaků ssy, ale teď když se na to zpětně dívám tak bych to připosoval spíše marihuaně, které jsme spotřebovali taky dost) Pár chvil po tom jsem si vyhledal pár informací, se dostavil zvláštní nával tepla od srdce do končetin a s tím jakási vlna neklidu, který mě donutil vstát ze židle (tyto návali jsem měl pak víckrát, do té doby než jsem usnul, ale už je tak moc neprovázel neklid). Když už jsme leželi že s tím že chceme jít spát, tak já jsem zkusil zavřít oči (poskytl se mi pohled na visuály které se neustále měnili, nebyli to klasické vyvidní představy, které mám když se snažím usnout po M) To neměnilo nic na tom že jsem měl pocit že neusnu, což se naštěstí změnilo. Zhruba po 4 hodinách jsme vstávali a já se probudil s docela dojezdem ale citíl jsem tam trochu něco jiného. Šel jsem na záchod, koukl se do zrcadla a zjistil jsem že mé zornice jsou stále roztažené, což se mi nikdy ještě nestalo. Nicméně jsem si dal kafe, zahulil jsem si ( to děláme vždy po takové noci), ale lépe se mi neudělalo. Doma jsem hned upadl do 2 hodinového spánku a pak se vydal do práce, celou dobu cesty jsem se cítil opravdu nezvykle. Poté co jsem se vrátil domů připravený jít spát, jsem si jeste zkontroloval stále roztažené zornice před zrcadlem. Docela jsem v tu chvíli cítil žaludek(jelikož jsem nic nejedl) a táké jsem zjistil že na dotek je můj hrudník velice horký, ale zbytek těla ne (toto přetrvávalo zhruba dalsich 24 hodin a muj kamarad se take setkal s timto priznakem) dalsi velice neobvykla vec byla, ze kdyz jsem se pokusil zavrit oci tak ma vycka nekontrolovatelne cukala a ja se opet desil toho ze neusnu, ovsem treba do 20 minut se podarilo. Zhruba ve 3 hodiny rano jsem se zbudil s tim ze se mi chce na zachod a kdyz jsem se koukl do zrcadla tak jsem zjistil, ze moje oci uz jsou v normalu ( to ve me vyvolalo duveru v to ze priznaky vymyzi) Rano jsem se probudil a bylo mi o dost lepe nez predchozi den. Nicmene furt pretrvaval divny pocit zaludku a ve strevech, tepla na hrudi, divneho pocitu (nevim jak to popsat) a obcas jsem na zlomek sekundy videl neostre. Behem dne jsem byl v kratkych casovych usecich 3 na velke ( stolice byla takova hodne ridka). Vecer jsem se uz normalne najedl a sel spat bez problemu. Dalsi den jsem citil uz jenom zaludek a onen pocit ( zaludek jsem pripisoval tomu ze jsem 2 dny nejedl a pak do sebe nalpral docela mastne a nezdrave jidlo) Behem dne se nic moc nedelo a zacinal jsem se citit spise normalne. Pak nastal ale bod zlomu, jsem častým uživatele thc, ale během těchto 2 dni jsem nemel ani zdaleka tolik kolik obvykle. Vecer jsem si stocil pomerne velky “kybl” ktery mi dal docela divny, ale zvladnutelny stav. Opet jsem usnul bez problemu. Na druhy den rano jsem zaludek skoro necitil, a onen divny pocit stale byl. Tento den jsem ovsem stravil cely den zhuleny ale proste jinak jsem se citil, prvni zhul toho dne me semlel dost podobne jako ten vcerejsi. Odpoledne kdyz jsem se vracel domu a i doma, samozrejmne po kyblu (nastesi uz poslednim) jsem mel dost neprijemny pocit ze se neco deje. Vecer jsem zase usnul bez problemu, ale citil jsem se az do vecera dost jinak. Rano jsem se probudil a pocit se kterým jsem usnul me stale provazel, ale ja tomu nechtel verit ( tento pocit byl jiny nez ten co jsem pocitoval 1-3 po intoxikaci M) samozrejmne jsem se rano chtel zhulit, ale zaroven se poucit z predchozich 2 ten den prvnich kyblu a dal jsem si vyrazne mensi, ale i tak me to semlelo stejne neli hur nez den predtim. A tak jsem si cestou do skoly rekl ze na to prdim a hulit nebudu a zaroven si budu hlidat jidelnicek. Do vecera jsem to dotahl s onim pocitem, ktery byl silnejsi nez den predtim ( ale i tak zvladnutelny) dalsi den rano to bylo lepsi nez den pred, zaludek uz jsem necitil vubec. Vecer me ovsem cekal ples, na kterem byl alkohol (v mem pripade zadny problem, jelikoz piju tak jedno do ctvrt roku) rikal jsem si ze jestli neco tak ne alkohol, jenze pak jsem byl vystaven natlaku a nechal jsem se ukecat k 1 pivu. Toto pivo jsem pil zhruba 1,5 hodiny a uz v pulce zhruba jsem ho citil, ale nebylo to tak neprijemne jako u thc. Potom co jsem dorazil domu jsem se v celku tesil do postele, ale z nejakeho duvodu jsem si nechal jeste udelat caj behem toho co jsem ho pil jsem jeste zhruba 1 hodinu koukal do telfonu. Zhruba ve 01:30 jsem si reknze je nacase jit spat, ale neslo to jen jsem lezel a nic. a jeste se u me z niceho nic vyskytlo ono nedavne teplo na hrudi. Tak me napadlo dat si sluchatka a zafungovalo to tak ze jsem usnul tak na 10 minut. Pak me napadlo pustit televizi, zkoukl jsem asi hodinu filmu nez jsem usl tak na hodinu. Pote jsem se jeste trochu snazil, ale uz to neslo ( toto se odehralo presne tyden po intoxikaci Mdma) zkousel jsem si jak pred tydnem tak dnes merit tepltu ale nepresahla 36,5 stupne. Ten pocit stale pretrvava ale ani ne tak intenzivne jako spis zase jinak, asi po tom vcerejsim pivu. Nevedeli by jste co se deje? pokud by jste se na neco potrebovali doptat rad odpovim. Predem dekuji a omlouvam se za gramatiku

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
těžko je to hodnotitelné takto na dálku. Může tam sehrát roli více faktorů. Je otázkou, co bylo vše obsaženo v MDMA. Mohlo se to setkat s Vaší zdravotní indispozicí, kdy tělo pak reagovalo dle Vašeho popisu. Navíc jste mu moc nepomohl užíváním dalších látek- marihuana a alkohol, které prodlužují a prohlubují podobné stavy. Nemůžete očekávat, když takto tělo zatěžujete, že vše bude probíhat dle Vašich představ a požadavků.
Bylo by dobré si dát nyní od všech drog, včetně alkoholu a thc, pauzu a dopřát si pořadný odpočinek, zkusit si zavést pevný režim- rozdělení aktivit, dostatek vitamínů (magnézium, kalcium, zinek), tekutin (voda, čaje, nealko nápoje), zdravá pestrá strava. Věnovat se sportovním nebo jiným aktivitám k odreagování. Určitě nepokračovat v doposavadním stylu a nezkoušet to řešit svévolně léky na spaní, tlumícími apod.
Při přetrvávání obtíží, i přes dodržení doporučených věcí, bych se již obracela na praktického lékaře, který by určil další postup a případná vyšetření.
Buďte na sebe opatrný a pamatujte zdraví máte jen jedno. Pokud Vám budeme moci s něčím pomoci, poradit atd. obraťte se opět na naše stránky.
HS