Perník
Bob
Zdravím, jsem občasný uživatel pervitinu. Ale za 8 dni mám jít k lékaři aby mě poslal na operaci mám strach ze mě pošle hned. A já užívám pervitin nosem a včera jsem si dal o hodně víc než normálně aby jsem zvládl práci a další věci. Jak dlouho mám být čistý aby před operační testy nemohly najít nic. A už cely týden si dávám každý den ze je toho vážně hodně. Budu rad za pomoc a případně doporučit jak zvládnout abych si nedal?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Bobe,
díky za dotaz. Užívání pervitinu je rizikové, již samo o sobě a určitě není dobré ho užívat před operačním zákrokem. Už vzhledem k anestezii, která má účinky naprosto opačné. Po vysazení pervitinu bývá tělo unavené a vyčerpané. Pokud Vás čeká nějaká operace, bylo by vhodné vynechat pervitin do té doby, aby bylo tělo dostatečně odpočaté. Každé tělo potřebuje pravidelně odpočívat. Testy na drogy nevývají běžnou součástí předoperačního vyšetření. Nicméně Vám doporučuji lékařům nic netajit kvůli případným komplikacím.
Určitě je fajn před zákrokem vysadit nebo to alespoň zkusit, u pervitinu nejsou rizika až tak nebezpečná jako u jiných látek, př. alkohol a benzodiazepiny. Pokud byste se rozhodl vysadit bez konzultace s odborníkem, doporučuji nebýt na to sám, alespoň první dny. Je fajn být s někým, komu důvěřujete. Dobré je zajistit si doma klidné prostředí, dostatek jídla, vitaminy a minerály, čaj z meduňky a mít u sebe kontakt na odborníky, kdyby přišly jakékoliv komplikace.
Možná je i vhodná doba přemýšlet zda není čas s pervitinem skoncovat úplně,
Pokud napíšete, odkud jste, zašlu Vám kontakty na odborníky ve vašem okolí.
Držím palce, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem,
Nikol Spůrová