Pervitin
Luna
Dobrý den, žila jsem krásný spořádaný život a nesnášela jsem drogy! Před 3 lety dotoho spadl můj partner (tatínek mých detí) . První to nebylo znát, pak přišli hádky, on začal hrát automaty , padal do toho víc a víc a já byla víc a víc zoufalá, v posledním roce už toho bylo moc a já začala upadat do deprese ale nedokázala jsem dětem vzít tátu a chtěla jsem mu za každou cenu pomoc a vrátit ho zpět. Nedařilo se a já myslela že jsem se zbláznila, bezmoc, úzkosti, výčitky atd... to jsem byla já..pak jsem se naštvala a chtěla zkusit co Je natom tak super že dokáže vyměnit rodinu za prášek? Zkusila jsem , vypnul se mi mozek , najednou jsem neměla starosti , výčitky ani potřebu hlídat partnera atd... náramě mě bavily domácí práce, no byla jsem najednou po letech mě "bavil" den a býk bez slz. Ani tak jsem v tom nenašla nic co bych potřebovala nebo mě těšilo víc než láska a rodina, řekla jsem si " je to blbost možná tak na jarní a vanocni úklid, nic víc..pak jsem po tom sahala skoro vždy když přišel přítel znovu po slibech že už nikdy , pod vlivem. Asi jsem tím začala léčit depresi nebo jsem našla něco co mě ve chvíli zhroucení nechá stát na nohou. Dnes je přítel v práci, čistej, funguje jak má a já ve 3 ráno na telefonu, a bojím se dalších dní, nechci to ale potřebuji fungovat. Dojezdy jsou nesnesitelné, jsem podrážděná, nesoustredena, mám velké výčitky, nenávidím se, nic mě nebaví, už to nechci ale to už jsem si řekla a jsem znova kde jsem.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Luno,
moc díky za Váš dotaz.
Zdá se, že Vám pervitin "pomohl" v těžkých časech, ale velmi rychle jste zjistila, že si začne vybírat nepříjemnou daň - dojezdy, propady, výčitky atd. Že možná zafunguje chvíli jako jakási rychlá náplast na bolest, ale s následky, které tu bolest naopak ještě znásobí. U pervitinu je také velké riziko poměrně rychlého vzniku psychické závislosti, kdy nejsme schopni bez jeho užití fungovat, ztrácíme zájem o běžné věci, o rodinu, o přátele...točíme se v kruhu braní, výčitek a dalšího braní.
Píšete také, že jste měla nepříjemné pocity i před užíváním, že jste si připadala na vše sama, v depresi, využívaná. A ptáte se, jak znovu žít. Na to bohužel nemám jednoduchou odpověď, ale moc bych Vám doporučila vyhledat odborné adiktologické zařízení, kde by Vás vyslechli, mohli s Vámi řešit, jak Vám je, co prožíváte, jak to máte s užíváním a také jak z toho kolotoče braní ven. Ve Vašem městě funguje organizace Most k naději: http://www.mostknadeji.eu/. Zkuste se na ně obrátit a domluvit si osobní schůzku. Věřím, že možnost svěřit se a mluvit o svých problémech bez obalu, otevřeně, může velmi pomoci.
Držím palce a pokud bychom Vám mohli ještě nějak pomoci, neváhejte a napište!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná